انتقاد عضو شورا از عدم رای به هفت نفر از کارکنان رسمی شهرداری جهت انتصاب به عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم رای به هفت نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم‌مقام ذی حساب اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم حامی کارکنان شهرداری هستیم و در جایی دیگر اینگونه عمل کنیم؛ این آراء به معنای اینکه این افراد شایستگی نداشته‌اند، نیست. 

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در تذکر خود نسبت به رای ندادن اعضای شورا به لایحه شهردار تهران در خصوص معرفی هفت نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم‌مقام ذی حساب با بیان اینکه این کارمندان به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی شده و جهت طرح در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار کرد: این بررسی بسیار دقیق‌تر از سالهای قبل صورت گرفت. پیش از این مصاحبه انجام نمی‌شد و در صحن شورا مورد رای گیری قرار می‌گرفت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید روال غیر منطقی در کار تخصصی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: در این امور نباید یک نفر بگوید رای ندهید. حجت شرعی باید مورد توجه قرار بگیرد. از لحاظ صلاحیت عمومی افراد مورد تایید قرار گرفتند و سپس در کمیسیون حاضر شدند و از لحاظ تخصصی نیز کمیسیون بررسی لازم را انجام داده است. حتما اعضا حجت شرعی داشته اند که رای نداده‌اند.

وی گفت: نمی‌توانیم بگوییم حامی کارکنان شهرداری هستیم و در جایی دیگر اینگونه عمل کنیم. باید دقت کنیم که چه نتیجه‌ای خواهد داشت‌. این آراء به معنای اینکه این افراد شایستگی نداشته‌اند، نیست. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتفاق غیرعادی در رای‌گیری افتاد، گفت: این افراد از بهترین نیروهای شهرداری هستند و حتما در فضای بهتری از آنها استفاده خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: تقاضای من از شهرداری این است که در لایحه بعدی نیز می‌تواند تعدادی از این افراد را پیشنهاد دهد تا در فضایی منطقی، درست و غیر احساسی رای‌گیری شود.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در سابقه فعالیت ما چنین اتفاقی نیفتاده بود و باعث تعجب بود، گفت: اگر اشکالی دیده می شد باید می‌گفتیم که یک فرد به دلیل مشخص رد شده اما تمام این افراد تایید نشدند.

وی افزود: ان‌شاءالله که همه ما در این زمینه حجت شرعی داریم چون بیت‌المال است. آبروی افراد مدنظر است که ما به آن رای می‌دهیم. به هیچ عنوان منطقی نیست که رای ندهیم و مشخص است اتفاق دیگری افتاده است.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 21808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =