جزئیات تفویض اختیار صدور تاییدیه آتش‌نشانی ساختمان‌های یک تا شش طبقه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، جزئیات تفویض اختیار صدور تاییدیه ایمنی ساختمان‌های یک تا شش طبقه به دفاتر خدمات الکترونیکی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران در خصوص ایمنی ساختمان جلسات مستمری را با معاونت شهرسازی، معاونت خدمات شهری و آتش‌نشانی داشته‌ایم، اظهار کرد: طبق نظراتی که در کمیته مطرح گردید، مقرر شد صرفا در این مرحله موضوع ساختمان های یک تا شش طبقه در زمینه تاییدیه آتش نشانی به دفاتر الکترونیکی و معاونت شهرسازی مناطق ۲۲ گانه تفویض شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: قرار شد نظارت عالیه از سوی سازمان آتش‌نشانی انجام شود. در گذشته اجرا توسط این سازمان بود اما حالا نظارت بر عهده آتش‌نشانی است.

وی با بیان اینکه در خصوص ساختمان‌های بلندمرتبه هنوز نظارت و اجرا بر عهده آتش‌نشانی است، خاطرنشان کرد: اجرا در بررسی پرونده‌ها توسط دفاتر الکترونیک و بر اساس آموزش‌هایی که از سوی آتش‌نشانی به این دفاتر ارائه شده، انجام‌ می‌شود.

بابایی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای دفاتر در خصوص ساختمان های یک تا شش طبقه برگزار شده است، گفت: تمام افراد حاضر در این دفاتر از مهندسان عمران هستند. حدود یک درصد ساختمان‌ها در شهر در طول سال جواز تخریب و ساخت و ساز می‌گیرند به طوری که در سال قبل پنج هزار مجوز در این زمینه صادر شده بود که امیدواریم به ۱۰ هزار فقره افزایش پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درخواست ما از آتش نشانی این بوده که در خصوص یک میلیون ساختمان موجود در سطح شهر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد، اظهار کرد: این تصمیم با هم‌اندیشی به نتیجه رسید و اینگونه نبود که ما مطلع نباشیم.

وی با اشاره به دسته‌بندی ساختمان‌های ناایمن به پرخطر، میان‌خطر و کم خطر، یادآور شد: اولویت آتش‌نشانی سازمان‌های پرخطر است که اغلب، پاساژهای قدیمی هستند که با اولویت ویژه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بابایی با بیان اینکه آتش‌نشانی پیش از این در زمینه ساختمان‌های در حال ساخت اقدام می‌کرد، یادآور شد: امیدواریم با تفویض اختیارات صورت گرفته، آتش‌نشانی در زمینه ساختمان های پرخطر ورود ویژه‌تری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۷ نفر این کار اجرایی را در ابرشهر تهران انجام می‌دادند. تلاش ما کاهش صدور پروانه در عین رعایت اصول بود لذا این آموزش صورت گرفت و ۱۷۰ نفر در حال حاضر به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 21814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =