احتمال آغاز به کار درگاه واحد صدور مجوزهای شهرداری در نیمه دوم امسال

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورت ارائه لایحه توسط شهرداری در زمان مقرر، درگاه واحد صدور مجوزها در نیمه دوم امسال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در جمع خبرنگاران در خصوص الزام شهرداری به ارائه درگاه واحد صدور مجوزها اظهار کرد: از موضوعاتی که از روزهای نخست شورای ششم مورد پیگیری است شفافیت، مشکلات مردم در پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار و مجوزهای کسب و کار در بخش تاکسیرانی و مواردی از این قبیل است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص ایجاد درگاه واحد صدور مجوزها در شهرداری تهران لایحه‌ای تدوین و در صحن شورا تصویب شد، تصریح کرد: شهرداری ملزم شد در مدت زمان مشخصی لایحه را ارائه دهد تا مردم در ادارات زیر نظر شهرداری تهران منتظر نمانند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سایر دستگاه‌ها و واحدها نیز درگاه صدور مجوز واحد شکل گرفته است و در شهرداری تهران نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم موجبات رضایتمندی مردم را در این زمینه فراهم کنیم.

اقراریان یادآور شد: سردرگمی مردم در ادارات یکی از مشکلاتی است که باید تلاش شود در این دوره مدیریتی کاهش پیدا کند چرا که حتی یک مورد نارضایتی هم زیاد است.

وی با اشاره به اینکه سه ماه به شهرداری فرصت داده شد تا لایحه را ارائه دهد، گفت: زمان‌بندی و چگونگی و سازوکار اجرای این لایحه باید ارائه شود. پیش‌بینی می‌شود اگر شهرداری به سرعت اقدام کند نیمه دوم امسال شاهد آغاز به فعالیت درگاه واحد صدور مجوزها باشیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش زمان ناشی از یکپارچه شدن صدور مجوزها تصریح کرد: تنوع مجوزها در شهرداری تهران وجود دارد و زمان‌بندی متفاوتی نیز دارد. با ایجاد این درگاه نیاز نیست مردم مکرر به ادارات مراجعه کنند هرچند به همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه نیاز داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اطلاعاتی از سازمان ثبت اسناد و دیگر نهادها باید وارد درگاه واحد شود و اطلاعات درون شهرداری، زمان‌بندی و ساختار نیز پس از ارائه لایحه وارد خواهد شد.

اقراریان از رسانه‌ها درخواست کرد که در این زمینه مطالبه داشته باشند تا شاهد افزایش خدمات‌رسانی به مردم باشیم.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 21818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =