هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس/ احتمال کاهش آلاینده‌ها تا فردا

شاخص کیفیت هوای شهر تهران امروز دوشنبه -۲ خرداد ۱۴۰۱- روی عدد ۱۰۹ و در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز دوشنبه وضعیت کیفیت هوای شهر تهران نارنجی یا همان ناسالم برای گروه‌های حساس است. این درحالی‌ست که کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در همین محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته اما شاخص آن روی عدد ۱۲۵ بوده است.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز دوشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۱) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همچنین با افزایش ترافیک صبحگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در طول روز به‌تدریج بر میزان تندی باد افزوده خواهد شد که پراکندگی آلاینده‌ها را در پی خواهد داشت؛ هرچند با فراهم بودن عوامل لازم برای تشکیل آلاینده‌ ازن در ساعات بعدازظهر، افزایش غلظت این آلاینده‌ سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد. با افزایش تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه‌ از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. با این حال با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل و انتشار گرد و خاک در مناطق مستعد و همچنین ورود گرد و خاک از مناطق غربی کشور وجود خواهد داشت.

وزش باد نسبتاً شدید تا صبح روز سه‌شنبه (۳ خرداد ۱۴۰۱) پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، اگرچه احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه داشته و کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 21839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =