تلاش مدیریت شهری برای افتتاح همراه‌سراها تا پیش از آغاز فصل سرما

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره فعالیت همراه‌سراها گفت: همراهان به ویژه مادران کودکان بیمار رضایت ندارند که از محیط بیمارستان خارج شوند و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا پیش از آغاز فصل سرما همراه‌سراهای مرکز شهر تهران افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فعالیت همراه سرای منطقه سه اظهار کرد: این مجموعه در سال ۹۲ در مجموعه شهرداری منطقه سه با توجه به اینکه همراه بیماران در اطراف بیمارستان مفید می خوابیدند و نارضایتی هایی را برای اهالی منطقه به دنبال داشت، ساخته شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: اولین همراه سرا در شهر تهران در این منطقه افتتاح شد و تلاش کردیم تا مورد تأیید قرار بگیرد و با توجه به شرایط منطقه تایید شد که انجام شود و به دیگر مناطق نیز ابلاغ شد که این همراه سراها ایجاد شود.

پیرهادی با بیان اینکه در فصل تابستان در بسیاری از بیمارستان ها با این مسئله رو به رو هستیم، یادآور شد: همراهان به ویژه مادران کودکان بیمار رضایت ندارند از محیط بیمارستان خارج شوند. باید برخی افراد به سراغ همراهان بروند و آنها را مجاب کنند که از همراه سراها استفاده کنند و در آن ساکن شوند.

وی اظهار کرد: با فعالیت‌هایی که شهردار منطقه ۶ انجام داد، ساختمانی با ظرفیت ۱۸۰ نفر پیش بینی شد. تا پایان خردادماه یا اوایل تیر ماه این فضا برای بیمارستان های مرکز شهر تهران احداث خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در خیابان امام خمینی(ره) زمینی نیز وجود داشت که متعلق به شهرداری بود و ساختمان همراه سرا در این زمین توسط خیرین با ظرفیت ۵۰ نفر تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد. تمام تلاش بر این است که تا پیش از آغاز فصل سرما همراه سراهای مرکز شهر تهران افتتاح شود.

وی با بیان اینکه رسانه های غربی نیز به این موضوع پرداخته اند، یادآور شد: راه اندازی این همراه سراها یکی از دغدغه هایی بوده که از زمان شهرداری آقای قالیباف آغاز شده است. در این دوره نیز آقای زاکانی با جدیت این موضوع را پیگیری می کنند.

پیرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در کشور ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار داریم، گفت: کمتر کسی به این موضوع در کشور پرداخته است که چنین ستادی داریم. اعضای این ستاد در درجه اول سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان مدیریت و برنامه، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و سازمان صدا و سیما و دیگر نهادها هستند.

وی تأکید کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شورا دعوت شود که گزارشی در خصوص موضوع گرد و غبار و ستاد سیاست گذاری ارائه دهد. مردم از این موضوع رنج می برند و می خواهند ببیند چه اتفاقی در کشور می افتد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم می خواهند بدانند دستگاه دیپلماسی در این زمینه چه اقدامی می کند، گفت: تقاضای من این است که اعلام شود تا بدانیم چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه حوزه بین المللی باید در زمینه گرد و غبار فعال تر باشد، اظهار کرد: از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دعوت خواهد شد که در شورا گزارش ارائه دهد.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 21904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =