عملکرد مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهر تهران مورد رضایت مردم بوده است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عملکرد مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران مورد رضایت مردم بوده است، اظهار کرد: اینکه تمام بیابان‌های اطراف شهر را تبدیل به بوستان کنیم، شاید ظاهر خوبی داشته باشد، اما در سیاست کلان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید محمد آقامیری در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عملکرد مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران مورد رضایت مردم بوده است، اظهار کرد: سرانه فضای سبز در ایران ۷ تا ۱۲ متر و استاندارد جهانی ۲۰ تا ۲۵ متر است.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما سیاست ها را اینگونه تنظیم می کنیم که به استانداردهای جهانی برسیم و این در حالیست که سازمان ملل نیز در حال تغییر سیاست به دلیل موضوع آب در کل جهان است. اینکه تمام بیابان های اطراف شهر را تبدیل به بوستان کنیم شاید ظاهر خوبی داشته باشد اما در سیاست کلان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در دومین سال متوالی خشکسالی قرار داریم، یادآور شد: این روند تا ۱۰ یا ۱۵ سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد و این قضیه ضرورت تغییر سیاست در جنگل کاری را ایجاد می کند. باید ببینیم آب داریم که این بیابان هایی که تبدیل به جنگل می کنیم آبیاری شود. باید فکر اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

آقامیری ادامه داد: ما فکر می کنیم فضای سبز مانع آلودگی هوا می شود در صورتی که عملا می بینیم این اتفاق نمی افتد و با وجود این میزان فضای سبز، شاهد هستیم که کیفیت هوا ۲۵۰ روز از سال در مرز هشدار است و اگر این فضای سبز در سال های آینده دو برابر شود به همان میزان نیز این آلودگی افزایش پیدا می کند چرا که تعداد خودروهایی که ساخته و اضافه می شود افزایش پیدا می کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای جلوگیری از آلودگی هوا باید برنامه دیگری داشته باشیم. کار را باید از سمت کمی به سمت کیفی ببریم.

وی با اشاره به استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز یادآور شد: ما در آینده نیز به این پساب برای تزریق مصنوعی به زمین احتیاج خواهیم داشت و این موضوع نیز نیاز به تغییر سیاست دارد.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه استعلامات و صدور گواهی نامه ها بسیار طولانی است، اظهار کرد: باید دقت شود که فضای سبز صیانت شود اما مردم انتظار دارند که امور سریعتر انجام شود. پیشنهاد می دهیم صدور این گواهی ها به مناطق تفویض شود تا کار مردم سریعتر انجام شود.

وی همچنین تصریح کرد: ما مشکل کم آبی و خشکسالی داریم و صرفه جویی در استفاده از آب بسیار مهم است که هوشمندسازی در آن نقش اثرگذاری دارد. در هر پروژه ای که تعریف می شود پیوست هوشمندسازی در نظر گرفته شود تا مصرف آب کاهش یابد.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 21926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =