طرح جامع فضای سبز تهران تدوین شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح جامع فضای سبز شهر تهران باید از سوی شهرداری تدوین و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس مستندات وزارت نیرو تهران و حریم شهر جزء دشت‌های ممنوعه و بحرانی از لحاظ کسری آب قرار دارد، اظهار کرد: برای کنترل پدیده فرونشست برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب و برنامه ریزی برای آبیاری فضای سبز شهر تهران و حریم آن جزء اولویت های ملی و محلی است.

وی با اشاره به ماده ۶۱ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، یادآور شد: بر این اساس شهرداری موظف به تدوین و ارائه طرح جامع فضای سبز برای تعیین الگوی بهینه گونه های متناسب گیاهی با اقلیم تهران، مطالعات نیاز آبی کوتاه مدت و بلند مدت برای مساحت تحت پوشش فضای سبز و اراضی جنگل کاری شهر تهران و حریم آن مطابق با آب قابل تخصیص و ارائه راهکارهای عملیاتی برای ایجاد تعادل بین نیاز آبی و ظرفیت آب جهت آبیاری فضای سبز است.

شمس احسان همچنین تصریح کرد: جنگل کاری صرف بدون بررسی دیگر راهکارها در کمربند سبز با برنامه پنج ساله و مصوبات شورا سازگاری ندارد و با توجه به افق ۱۴۰۴ طرح جامع شهر تهران، ارائه طرح جامع فضای سبز با عنایت به شرایط موجود و تنش های آبی آتی ضروری به نظر می رسد.

جعفر بندی شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه ۳۹ بوستان از ۱۸۹ بوستان جنوب شهر تهران نیاز به تجهیز داشت، اظهار کرد: تا به حال ۲۰ بوستان تجهیز شده است و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز در راستای نهضت نوسازی پارک های جنوب تهران و ری بودجه ای تعیین شده که تقاضا داریم سازمان بوستانها و فضای سبز برای نهایی کردن این خدمت که برای مردم ملموس است، فعالیت ها را ادامه دهد.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 21944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =