معرفی کاسبان خوش‌نام منطقه۱۱ در پویش مردمی «ایها الکریم»

طی مراسمی با حضور خانواده شهدا، کسبه محله های مرکزی شهر تهران و مدیران شهری از کاسبان خوشنام منطقه۱۱ تجلیل شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱، با حضور شهردار منطقه در آیین اختتامیه پویش مردمی ایهاالکریم، از کاسبان خوشنام محلات۱۷گانه دارالولایه شهر تهران، تقدیر به عمل آمد.
سید محمد موسوی، شهردار منطقه۱۱ در این خصوص گفت: هدف از برگزاری این مراسم، احیای سنت های نیک و تکریم کاسبان کریم منطقه۱۱ است.
 او افزود : پویش ایهاالکریم در ماه مبارک رمضان آغاز شد و ما در شهرداری منطقه۱۱ تهران از مردم درخواست کردیم تا کاسبان خوشنام و معتمد محله شان را با ارسال فیلم در شبکه های مجازی در اختیار منطقه معرفی کنند.
 سید محمد موسوی افزود: میزان مشارکت شهروندان و نتایج ارسالی از این پویش بسیار امیدوار کننده بود به این صورت که بیش از۷۰۰ نفر توسط شهروندان به دبیرخانه پویش معرفی شدند که در بررسی های به عمل آمده ۷۰نفر انتخاب شدند. از این بین ۴۰نفر مجدد غربال شدند که از این ۴۰نفر نیز ۱۰نفر به عنوان کاسب شاخص و کریم منطقه به برکت اسم امام حسن مجتبی(ع) انتخاب شدند.
 شهردار منطقه۱۱ در مراسم اختتامیه پویش مردمی ایها الکریم گفت: در این مراسم گرد هم آمدیم تا از دستگیران و کسبه شاخص منطقه تکریم کنیم و این سنت حسنه نیکی کردن و انصاف در رفتار با مردم را گرامی بداریم.
 موسوی در ادامه این مراسم به مناسبت عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: پویش های مردمی متعددی در منطقه۱۱ توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی می‌شود که از جمله مهم ترین آنها می توان به پویش اطعام عید غدیر خم اشاره کرد.
 او افزود : در این مراسم از همه شما کسبه محترم و معتمدین محله های مرکزی تهران دعوت می کنم تا در پویش مردمی اطعام روز غدیر شرکت کنید و فرهنگ نیک مخصوص این روز را اجرا کنید تا هیچ خانواده ای در این روز در منزل صرف غذا نکند و سفره اطعام مردمی گسترانده شود.
او خاطر نشان کرد : در نظر داریم با برنامه ریزی مشخص و حمایت و حضور مردم در منطقه۱۱ به مناسبت عید غدیر در آینده ای نزدیک اطعام بزرگ ویژه این روز در جهان زبانزد شود و شیعیان و محبین حضرت امیرالمومنین علیه السلام بار دیگر با همکاری بر اساس آیات و روایات ویژه این جشن بزرگ سفره اطعام پهن کنند و از همه مشارکت کنندگان در پویش ایها الکریم دعوت می کنم تا به پویش اطعام غدیر نیز بپیوندند.
در ادامه سکینه بدرلو معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه۱۱ در تشریح این پویش گفت: از نیمه ماه مبارک رمضان پویش ایهاالکریم را آغاز کردیم و امروز موفق شدیم از کسبه هایی که ارتباط مومنانه ای در رفتار با مردم دارند تقدیر و تجلیل کنیم.
 او در انتها خاطرنشان کرد : رسالت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۱ توجه به مشارکت مردم در برنامه های در دست اقدام است که بر همین اساس پویش های مردمی را اجرا می کنیم و نتایج خوبی هم دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام 

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 21969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =