چرا زاکانی در نشست هیات‌های عالی‌رتبه اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه حضور داشت؟

در نشست هیات‌های عالی رتبه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شهردار پایتخت به عنوان نماینده ایران برای کمیته موضوعات شهری و کشاورزی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ صبح امروز چهارشنبه -چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱- نشست هیات‌های عالی رتبه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد.
اوجی، وزیر نفت به عنوان نماینده دولت ایران برای گفت‌وگو با این هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری انتخاب شده است، در این جلسه که شهردار تهران نیز حضور داشت، موضوعات مشترک در زمینه های کشاورزی، تجارت، صنعت و معدن، مالی، اقتصادی و جا به جایی منابع طرح و مورد بررسی قرار گرفت.
از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه می توان به حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماند، بازیافت زباله و آلودگی هوا اشاره کرد.
همچنین پیشنهاد شد تا شهرداری تهران با بهره گیری از ظرفیت سازمان مدیریت بنیادین میوه و تره بار بخشی از اقلام مصرفی و میوه مورد نیاز کشور روسیه را تامین کرده و از این کشور نیز کالاهای اساسی مورد نیاز ایران وارد شود.

در این نشست که علاوه بر وزیر نفت و شهردار تهران، معاون وزیر اقتصاد، معاونان وزیر راه، معاون وزیر خارجه، معاون وزیر صنعت، رییس سازمان انرژی اتمی، رییس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مشاور بین‌الملل وزارت نیرو حضور داشتند.

براساس این گزارش مقرر شده است تا مسائل مربوط به حوزه شهری  که شامل موضوعاتی مانند حمل و نقل عمومی، مترو، پسماند و همچنین بحث های مربوط به کشاورزی است به شهردار تهران به عنوان نماینده ایران در کمیته شهری و کشاورزی این کمیسیون مشترک واگذار شود. به عبارتی وی به عنوان متولی تعامل در موضوعات شهری و کشاورزی با کشور روسیه انتخاب  شده است.

انتهای پیام/
۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 21978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =