افزایش کیفیت امور با همراه کردن مردم میسر می‌شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت امور با همراه کردن مردم میسر می‌شود، گفت: خرمشهر دستاورد بزرگ مردی بود که مردم در پشت صحنه او قرار داشتند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، همزمان با سالروز فتح خرمشهر همایش "عصر شعر دفاع مقدس" با حضور محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جمعی از شاعران، هنرمندان و فرماندهان دفاع مقدس به همت اداره کل فرهنگی در تالار ایوان شمس برگزار شد.

محمد امین توکلی‌زاده در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین گفت: شاعران و هنرمندان با قلم و ذائقه هنری خودشان خدمت بزرگی به تمدن و فرهنگ این کشور کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش موثر سرودخوانی در اشاعه فرهنگ افزود: مدتی ست شاهد گروه‌های سرودخوانی خوبی هستیم که با استقبال بالای مردم مواجه شده و نشان از بازگشت این هنر به روزهای اوج و طلایی خود دارد که تلفیقی زیبا از شعر و آهنگ و بسیار مسرت بخش است تا این هنر بتواند مجددا خودنمایی و به کشور در عرصه‌های فرهنگی کمک کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنون کرد: در سالهای گذشته سرودخوانی کم فروغ شده بود و همگی به یاد داریم که در زمان جنگ تحمیلی گروه‌های سرودخوانی نوجوانان و جوانان با اجرای قطعه‌های بسیار زیبا و تاثیرگذار چگونه نقش مهم و بسزایی را در آن سالها ایفا کردند.

توکلی‌زاده با بیان اینکه سرودخوانی هنری مردمی است، گفت: مردمی بودن این هنر که در فضاهای مختلفی مثل مسجد، مدرسه و اقصی نقاط کشور اجرا می‌شود، باعث دلنشینی و محبوبیت آن بین مردم شده است و هرزمان که توانستیم به مردم پیوند بخوریم و همراهیشان را درعرصه‌ای داشته باشیم، خیلی زودتر به نتیجه مدنظر رسیدیم.

وی در ادامه افزود: شاعران و هنرمندان با قلم و ذائقه هنری خودشان خدمت بزرگی به تمدن و فرهنگ این کشور کرده‌اند. خرمشهر دستاورد بزرگ مردی بود که مردم در پشت صحنه او قرار داشتند و یکی از دلایل ماندگاری یک فتح و یک حادثه تاریخی، پیوند خوردن مردم با آن حادثه است که در زمان دفاع مقدس خرمشهر برای مردم مهم بود و فتح آن شادی در پی داشت و سال‌ها است که در سالروز آن، این شادی تکرار می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه از قومیت‌های مختلفی در زمان جنگ حضور داشتند، تصریح کرد: مردم در خط مقدم آبادان و خرمشهر به جنگ دشمنی رفتند که از حمایت کشورهای زیادی برخوردار بود و دشمنمان در برابر یک انقلاب مردمی می‌جنگید و مردم به خوبی می‌دانستند با پیروزی و آزادی خرمشهر در برابر همه این جریان‌ها به پیروزی می‌رسیم.

وی گفت: باطن قهرمان ملت ایران در زمان جنگ نمود پیدا کرد و در روزی مثل سوم خرداد و فتح خرمشهر به خوبی به نمایش درآمد و به دنیا ثابت شد چگونه از دین اسلام و فرهنگ و تمدنمان دفاع خواهیم کرد.

توکلی‌زاده با بیان اینکه در سالهای دفاع مقدس مردم جنگ‌زده ناچار به ترک خانه‌های خود بودند، گفت: زندگی هر یک از آنها روایت غم‌انگیزی از مظلومیت مردمان این خطه شد.

وی با اشاره به حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان، خاطر نشان کرد: مردم مظلوم و رنج کشیده استان خوزستان همواره در صف اول مقاومت برای حفظ کشور بودند و امیدوارم به زودی این رنج و دردها پایان یابد و مردم به هرآنچه که استحقاق آن را دارند، برسند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان یاد و خاطره شهیدان محمد جهان‌آرا و بهنام محمدی اولین شهید نوجوان جنگ تحمیلی را گرامی داشت.

پس از صحبت های توکلی زاده شاعرانی از جمله علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی، عبدالرحیم سعیدی راد، قاسم صرافان، محمود اکرامی، حسنا محمدزاده و محمد سعید میرزایی در این همایش به شعر خوانی پرداختند و اشعار خود را به شهیدان تقدیم کردند. 

در ادامه برنامه‌ با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و تعدادی از هنرمندان از دو فرمانده هشت سال دفاع مقدس، ناخدا صمدی از اولین مدافعان خرمشهر و همچنین سردار غلامعلی سپهری از فرماندهان مقاومت سپاه و دبیر شورای راهبردی تاریخ شفاهی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد و این دو فرمانده به خاطره گویی از جنگ تحمیلی پرداختند.

انتهای پیام 

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 21997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =