فعالیت دوباره پارک آبی آزادگان و مجموعه ورزشی صدف| دریافت شهریه ورزشی بیشتر از نرخ مصوب را به ۱۳۷ گزارش کنید

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: پارک آبی آزادگان که چندین سال به دلیل فرسودگی و ناایمنی تعطیل شده بود را پس از برون سپاری فعال خواهیم کرد و همچنین ورزشگاه صدف در منطقه ۴ نیز به زودی فعال می‌شود.

به گزارش شهر، حسین اوجاقی با بیان اینکه برخی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران در دوره کرونا فرسوده‌ شده‌اند، گفت: این ورزشگاه‌ها نیازمند بازسازی، مرمت و تعمیرات هستند تا ایمنی کامل برای ورزشکاران مهیا شود به همین دلیل با مناطق در ارتباط هستیم و تاکنون برخی مجموعه‌ها در مناطق ۱۵، ۲۰ و ۱۷ بازسازی و مرمت شده‌اند و همچنین با مناطق ۱۱ و ۱۶ هم تفاهم نامه‌هایی برای مرمت داشته‌ایم.

او درباره تعطیلی پارک آبی آزادگان نیز توضیح داد: این پارک از پروژه‌های ورزشی بزرگ مقیاس و قدیمی تهران است که چندین سال پیش به دلیل فرسودگی و ناایمنی تعطیل شد. در واقع بحث تعطیلی این مجموعه با سایر مجموعه‌های ورزشی کوچک مقیاس در شهر تهران فرق دارد؛ برای راه‌اندازی ‌دوباره آن باید برون سپاری و سرمایه‌گذاری صورت گیرد در همین راستا به زودی با تدوین دستوالعملی، مزایده این مجموعه انجام خواهد شد تا دوباره به چرخه استفاده در بیاید.

پارک آبی آزادگان از مراکز تفریحی شهر تهران است که در منطقه ۱۵ شهرداری تهران در بخش غربی محله مشیریه، انتهای بزرگراه آزادگان نزدیک به میدان بسیج قرار گرفته‌است. این پارک در سال ۱۳۷۴، ساخته شد و حدود دو سال بعد، مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما حالا سه سال می‌شود که تبدیل به انبار ورزشی شده است.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در خصوص وضعیت ورزشگاه صدف در منطقه ۴ که مدتی است بالااستفاده مانده و شهروندان امکان استفاده از آن را ندارند نیز گفت: این مجموعه جزو آن دسته از ورزشگاه‌هایی است که هنوز تحت مدیریت سازمان ورزش در نیامده است. در واقع برخی از مجموعه‌های ورزشی در سطح فرامنطقه‌ای با توجه به قوانین جدید باید زیر نظر سازمان ورزش قرار بگیرند. در حال حاضر تعدادی از این مجموعه در دست مناطق هستند ولی آن بخش فرامنطقه ای آنها باید زیر نظر سازمان ورزش قرار بگیرند که صدف هم یکی از آنهاست که به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

اوجاقی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا شهریه برخی مجموعه‌های ورزشی وابسته به شهرداری در دوره جدید بیشتر از نرخ مصوب شورای شهر تهران است، گفت: شهروندان در جریان باشند، مجموعه ورزشی که زیر نظر سازمان ورزش شهرداری و مناطق خدمات ارائه می‌دهند، مکلف هستند براساس مصوبه شورای شهر اسلامی تهران شهریه بگیرند اما وقتی مجموعه برون‌سپاری می‌شود و مدیریت به عهده بخش خصوصی و یا سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد، می‌بینیم که خودشان را مکلف به رعایت قیمت و شهریه نمی‌دانند. به همین منظور این موضوع نظارت جدی را می‌طلبد و شهروندان هم هرگونه تخلفی را شاهد بودند برای رسیدگی به سامانه مردمی ۱۳۷ اطلاع دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتهای پیام/
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =