ایجاد شفافیت مالی در شهرداری با خرید کالا از بورس

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، بر ایجاد شفافیت مالی در شهرداری از طریق مسیر خریدکالا از بورس تاکید کرد.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح در هفتاد و سومین نشست کمیسیون معاونان مالی و اقتصاد شهری کلانشهرهای ایران که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، گفت: با هماهنگی انجام شده با بورس کالا، از این پس سعی خواهیم کرد عمده خرید کالاهای مورد نیاز پروژه‌های شهرداری تهران را از طریق بورس کالا تأمین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خرید از بورس کالا، بستری بسیار شفاف در اقتصاد به شمار می رود، افزود: مسیر خرید از بورس کالا به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و علاوه بر شفافیت، سلامت و صرفه‌جویی، باعث حذف واسطه‌ها خواهد شد و در نتیجه موجب کاهش چشمگیر هزینه تمام شده جهت اجرای پروژه‌ها است.

 به گفته وی؛ این اقدام بهترین اتفاق برای شهر و شهرداری تهران خواهد بود تا بتواند با منابع خود، حداکثر بهره‌وری و پیشرفت برنامه ها را محقق سازد.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلانشهرها تصریح کرد: در راستای تاکید مدیریت شهری کلانشهر تهران، مبنی بر شفافیت در معاملات در شهرداری تهران، برای اولین بار خرید، از بورس کالا با همکاری شرکت سرمایه گذاری شهر صورت پذیرفت.

فلاح گفت: مرحله اول در اسفند  ماه سال ۱۴۰۰، قیر به میزان ۱۹۰۰ تن و میلگرد به میزان ۵۰۶ تن جهت تکمیل پروژه های عمرانی شهرداری تهران خریداری شد.

وی افزود: در مرحله دوم بیش از ۷ هزار تن قیر خریداری و تحویل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران شد؛ همچنین خریدهای بعدی نیز با توجه به نیاز این سازمان در دست اقدام است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، شفافیت بیشتر، امکان رصد قیمت ها، حذف واسطه ها، تضامین فروشندگان نزد سازمان بورس جهت الزام تحویل کالا، جریمه فروشندگان در صورت تاخیر در تحویل و امکان خریداری به صورت اعتباری و مدت دار را از جمله مزایای خرید از بورس کالا عنوان کرد.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلانشهرها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سامانه «سادا» (سامانه جامع اموال ‌دستگاه‌های اجرایی) گفت: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند اطلاعات ساختمان‌ها، فضاهای اداری و غیراداری، املاک و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول خود را در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت و تکمیل کنند.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست، هادی علیرضایی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شهر گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت جدید شهری و خریدهای انجام شده از بورس کالا ارائه داد.

وی با اشاره به اقدامات شرکت سرمایه گذاری در سال جاری افزود: خرید ۲ هزار عدد چرخ قطار مترو،خرید خدمات بروز رسانی و پشتیبانی نرم افزار کنترل آلودگی صوتی از کشور آلمان به سفارش شرکت کنترل کیفیت هوا، خرید گازهای کالبیراسیون از کشور هلند و تحویل آن به شرکت کنترل کیفیت هوا از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام 

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 22095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =