اعضای شورای عالی استان‌ها پنج‌شنبه به آبادان سفر می‌کنند/ تصمیم فوق‌العاده برای ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نمایندگی از شورای اسلامی شهر و شورای عالی استانها پنج شنبه ۱۲ خردادماه برای بررسی حادثه متروپل به آبادان سفر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری در حاشیه شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید در خصوص ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران به صورت فوق العاده و ویژه تصمیم گیری شود، اظهار کرد: در زمان وقوع حادثه پلاسکو بررسی خوبی صورت گرفت و گزارش خوبی تهیه شد اما متاسفانه این گزارش بار عملیاتی نداشت.

نای رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه حادثه متروپل این تذکر را تکرار می کند، یادآور شد: باید این تذکر را جدی بگیریم. در همین راستا رئیس سازمان نظام مهندسی کشور به صحن شورا دعوت شده که در جلسه آینده گزارش مفصلی را در خصوص حادثه متروپل ارائه دهد.

وی تصریح کرد: ما فکر می کنیم که باید گذری بر حادثه پلاسکو داشته باشیم و گزارش آن را مورد بررسی قرار دهیم. ما پنج شنبه از سوی شورای شهر تهران و شورای عالی استانها سفری به آبادان خواهیم داشت و وضعیت را از نزدیک بررسی خواهیم کرد.

سروری با بیان اینکه نگرانی در خصوص این ساختمان ها جدی است، اظهار کرد: باید در تهران این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و به طور جدی وارد عمل شویم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دادستانی وارد شده و هر هفته جلسه ای با مالکین این ساختمان ها برگزار می کند، گفت: مهلتی به این مالکین داده می شود که در این مهلت باید ایمن سازی کرده و یا تخلیه برای رفع خطر انجام دهند. باید جلسه ای با دادستانی داشته باشیم و به کار سرعت دهیم. باید زمینه ای را ایجاد کنیم که تصمیم اولیه و اساسی برای ساختمان های پرخطر اتخاذ شود.

وی در ادامه یادآور شد: به دستور وزیر کشور آتش نشانی تهران محور اصلی فرماندهی حادثه متروپل شد. اگر شهرداری تهران بتواند اقدامات جدی تری برای سرعت بخشی به کار انجام دهد، آن را انجام خواهد داد.

سروری همچنین تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجماعی شورای اسلامی شهر تهران در زمینه اهدای عضو اهتمام و توجه ویژه تری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 22138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =