اجرای طرح شهروند متعالی با سه ضلع مدرسه، مسجد و خانواده/  توسعه همکاری‌های بین‌بخشی از اهداف شهرداری تهران است

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از اجرای طرح شهروند متعالی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدرسه، مسجد و خانواده در این دوره مدیریت شهری خبر داد.

مهدی امیری در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه از موضوعاتی که به طور غیرمستقیم به وظایف شهرداری تهران مربوط می شود اما در حوزه اخلاق و آداب شهروندی قرار می گیرد، هیچ گاه غافل نمی شویم، گفت: پرداختن به مسائل اخلاق و آداب شهروندی از جمله موضوعاتی است که در پروژه شهروند متعالی به آن توجه ویژه شده است که شامل مباحثی همچون ایثار و از خود گذشتگی و موارد این چنینی است که در دو حوزه فضای حقیقی و مجازی دنبال می کنیم.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره های مردمی در شهر تهران با رویکرد آموزشی افزود: از ابتدای سال تاکنون جشنواره های مختلفی با همکاری برخی از سازمان ها در شهر تهران برگزار شده است که می توان به برگزاری جشنواره اسباب بازی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد که در این رویداد فرهنگی یک جشنواره ملی نیز با رویکرد خانواده محور در برج میلاد تهران برگزار شده است.

وی ادامه داد: جشنواره های دیگری نیز وجود دارد که هم به صورت مستقل و هم به صورت مشارکتی با سایر سازمان ها و ارگان ها برگزار می کنیم؛ در موضوع آموزش های شهروندی اعتقاد به تعامل بیشتر با سازمان ها، نهادها و ارگان های متولی که در حوزه شهروندی تاثیرگذار هستند، داریم و بر این باوریم که این همکاری ها فرصت خوبی را برای شهرداری تهران فراهم کرده است تا در موضوع آموزش شهروندی این بستر ایجاد شود.

امیری با بیان اینکه یکی از اهداف شهرداری تهران توسعه همکاری های بین بخشی و ذی نفعان در حوزه آموزش های شهروندی است، یادآور شد: به همین منظور برگزاری همایش ها و کارگاه های ویژه ای را با حضور اساتید، محققان و دانشگاهیان در موضوعات مختلف در سطح مناطق برنامه ریزی کرده ایم که اجرایی می شود.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های شهرداری تهران در حوزه آموزش های شهروندی «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» است که در سال های گذشته به نوعی این جشنواره برگزار شده و در این دوره نیز با وسعت بیشتری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پروژه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی با وسعت بیشتری در شهر تهران برگزار می شود، تاکید کرد: این طرح آموزشی یک صد محله شهر تهران را در بر می گیرد و امکان مشارکت تعداد بیشتر شهروندان وجود دارد.

امیری همچنین گفت: طرح شهردار مدرسه را با یک رویکرد بازنگری شده و جدیدی بعد از دو تا سه سال مسکوت ماندن این پروژه در سال جاری عملیاتی می کنیم.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به تشکیل کانون های کودک و نوجوان به صورت خاص با تمرکز بر گروه هدف و خانواده های آنها افزود: یک رویکرد ویژه داریم و این است که ما باید در بستر مسجد، مدرسه و خانواده اقدامات لازم را انجام و خدمات را ارائه کنیم؛ به عبارتی توسط این سه ضلع پروژه شهروند متعالی را عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 22172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =