ارائه خدمات سلامت‌محور در پارک‌های بدون دخانیات منطقه۱۴

همزمان با هفته ملی بدون دخانیات برنامه های متعددی با شعار «اراده ها روشن، سیگارها خاموش» در منطقه ۱۴ اجرایی شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت:  برنامه هایی به منظور ارتقای آگاهی های عمومی شهروندان درخصوص شناخت مضرات استعمال دخانیات، در محلات ۲۱ گانه منطقه برگزار شده است.
محمد حسین شیخ سفلی در تشریح این برنامه ها گفت: برگزاری وبینارهای آموزشی و تخصصی با موضوعات مرتبط با روز شمار هفته ملی بدون دخانیات، برپایی کلاس آموزش مجازی تخصصی با موضوعات سلامت محور و پیشگیری از دخانیات،   اطلاع رسانی و بارگذاری کلیپ های آموزشی، اکران طرح های گرافیکی، تولیدات محتوایی، پیام های آموزشی، روز شمار هفته در ساب پرتال محلات و سایر شبکه های اجتماعی از جمله این برنامه هاست.
وی در ادامه به اجرای برنامه های هفته دخانیات  به میزبانی  بوستان های بدون دخانیات منطقه و برگزاری راهپیمایی نمادین با حضور نوجوانان، جوانان و خانواده ها اشاره کرد و گفت: در کنار این برنامه اجرای جشنواره مجازی هفته بدون دخانیات در زمینه نقاشی، داستان کوتاه و گویندگی، اجرای پرفورمنس آموزشی  نیز در محلات  اجرایی می شود.
تقدیر از برگزیدگان ترک سیگار و افراد شاخص و باسابقه این حوزه  همچنین تجلیل از حامیان برنامه های پیشگیری وکنترل مصرف دخانیات و استقرار غرفه های مشاوره راهنمایی از دیگر برنامه هایی است که شیخ سفلی از آن نام برد.
وی یادآور شد: برپایی میز خدمت سلامت از دیگر برنامه های شاخصی است که با  استفاده از ظرفیت کانون ها و مشارکت سازمان های دولتی  انجام می شود تا شهروندان  از ارائه مشاوره های رایگان (پیشگیری، راهنمایی و ارجاع)، تست های تنفسی(اسپیرومتری)، مشاوره و معاینه تخصصی سلامت بهره مند شوند.

انتهای پیام 

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 22181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =