برگزاری چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی

تعیین محورهای چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی می بایست به گونه ای باشد که علاوه بر پوشش حداکثری مسایل حوزه مدیریت شهری، آورده های مناسب و کاربست محور برای شهرهای کوچک، شهرهای میانی و شهرهای بزرگ را فراهم آورد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی با حضور مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛ اسمعیل زیارتی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی وآموزش شهری و روستایی؛ محمد منان رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، سایر اعضای شورا و جمعی از معاونین و مدیران مرکز برگزار شد.

مهدی جمالی نژاد ضمن تأکید بر اهمیت هفته پژوهش و برگزاری جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ها، شناخت مسائل و رسیدن به راهکارهای عملی و ارتقای دانش بومی و حرفه ای است و پژوهش های ارسالی به چنین جشنواره هایی می بایست در عرصه اجرایی و عملیاتی نیز مورد استفاده قرار گیرند و نتایج حاصل از این پژوهش ها تنها معطوف به تهران و کلانشهرها نباشد بلکه در سایر شهرهای کشور نیز مورد استفاده قرار گیرند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: تعیین محورهای چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی می بایست به گونه ای باشد که علاوه بر پوشش حداکثری مسایل حوزه مدیریت شهری، آورده های مناسب و کاربست محور برای شهرهای کوچک، شهرهای میانی و شهرهای بزرگ را فراهم آورد.

مهدی جمالی نژاد در راستای تعریف محورهای ویژه جشنواره افزود: حکمت مرحله ای بالاتر از علم است و با عنایت به سخنان گوهر بار حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص امر خطیر اشتغال زایی و تولید دانش بنیان، انتخاب محورهای ویژه بر پایه این اصول را برای جشنواره مناسب دانست.

محمد منان رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ادامه نشست گفت: در سیزده دوره گذشته تعداد 45217 اثر به مرکز ارسال شده که 530 نفر از افراد برگزیده، معرفی‌شده‌اند. هم‌زمان با برگزاری جشنواره برنامه‌های جانبی نیز از جمله نشست‌های تخصصی، کنفرانس علمی، نمایشگاه دستاوردهای فناوری، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای نوآورانه در حال اجرا بوده است.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: مشارکت عمومی مردم همواره مورد تأکید دوره جدید مدیریت شهری است و استفاده از تجارب و ایده های نظری و اجرایی شهروندان و متخصصین حوزه مدیریت شهری از مواردی است که در این دوره از جشنواره به آن توجه ویژه خواهد شد.

در ادامه این نشست اسمعیل زیارتی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی گفت: شایسته است در سال جاری جشنواره به نحوی برگزار شود که نتایج حاصل از آن برای مدیران شهری کارآمد باشد و خروجی عملیاتی داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره می بایست در قالب بسته هایی متناسب با نوع آثار دریافتی در اختیار مدیران اجرایی قرار گیرد که شاهد استفاده یافته های دانشی احصاء شده در امور اجرایی شهرها نیز باشیم.

در ادامه این نشست ضمن ارزیابی مسایل علمی و فنی این رویداد مقرر شد، چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی در سال جاری همزمان با هفته پژوهش در محل سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شود. همچنین از دو کتاب «سیاست ملی شهری» و «شاخص شهرهای هوشمند و زیست پذیری جهانی» از مجموعه کتب انتشارات مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز رونمایی شد.

انتهای پیام 

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 22184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =