اجرای پروژه ساماندهی تقاطع شهید دکتر آیت و خیابان دماوند در منطقه ۸

 با جابه‌جایی ایستگاه‌های بی.آر.تی در خیابان دماوند و تقاطع خیابان شهید دکتر آیت بار ترافیکی و سرگردانی مسافران شهری ساماندهی شد.

 به‌گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ شهرداری منطقه هشت تهران پروژه ساماندهی تقاطع شهید دکتر آیت و خیابان دماوند را آغاز و علاوه بر اصلاح هندسی و جابه جایی ایستگاه های اتوبوس تندرو ، برای نخستین بار فاز تمام قرمز را در این منطقه اجرا کرد.

 فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: افزایش آمار تصادف عابر پیاده با خودروها یکی از مشکلات اصلی تقاطع چهارراه شهید دکتر آیت و خیابان دماوند بود که با جابه جایی ایستگاه های تندرو (بی‌آر.تی) در این تقاطع، ایمنی تردد شهروندی و کاهش بار ترافیکی در این معبر انجام گرفت.

وی افزود: وجود چهار ایستگاه در چهار جهت تقاطع، باعث پراکندگی مسافران شده بود، بنابراین با ادغام دو ایستگاه شرقی و غربی و جمع آوری ایستگاه شرقی در فاز آزمایشی بخشی از مشکلات این معبر برطرف شد و در نهایت مصوبه کلی اخذ و هفته گذشته ایستگاه اتوبوس تندرو در ضلع شرقی تقاطع به طور کامل جمع آوری شد. 

شهردار منطقه۸ با بیان اینکه در فاز نخست ساماندهی، پروژه مطالعاتی این تقاطع انجام گرفت؛ ادامه داد: در اولین اقدام شهرداری منطقه۸ ایمنی سازی فاز تمام قرمز را در دستور کار قرار داد که به طور مشخص این اقدام نخستین تجربه در شهر تهران بود.

تنهایی اصلاحات هندسی را دومین مرحله برای ایمن سازی تقاطع شهید دکتر آیت و خیابان دماوند نام برد و تصریح کرد: احداث راستگرد یکی از همین راهکارهایی بود که در نتیجه مطالعات پیشینی طراحی و عملیاتی شد.

شهردار منطقه۸ از رایزنی با شهرداری منطقه ۱۳ برای ساماندهی ایستگاه جنوبی خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این است که ایستگاه جنوبی به ۵۰ متر پایین تر جا به جا شود تا حرکت عابران پیاده به طور کانالیزه و هدایت شده صورت پذیرد.

/انتهای پیام

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 22231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =