تغییرکالبدی در منطقه ۱۹ ، اقدامی موثر در رفع مسائل اجتماعی و فرهنگی

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در دیدار با بانوان فعال، کارآفرین و نخبه منطقه ۱۹ بیان کرد: منطقه ۱۹ علیرغم اینکه از مناطق کم برخوردار است دارای ظرفیت های خوبی است که با تغییر کالبدی مسائل و آسیب های اجتماعی آن مرتفع خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، قاسم پور با تاکید بر نقش آفرینی و مشارکت بانوان فعال محلات و همکاری و ارتباط بین نهادها و دستگاه های ذیربط در پاسخ به مشکلات گفت: جمع آوری معتادان متجاهر از درخواست های مطرح شده از سوی حاضرین بود که این نکته را باید مدنظر قرار داد که صرفا جمع آوری این افراد اثر بخش نبوده و در کنار تغییرات اجتماعی باید به توانمندسازی آنان نیز توجه شود تا فرد آسیب دیده مجددا وارد چرخه اعتیاد نشود.  
او افزایش امکانات ورزشی در مدارس مناطق کم برخوردار و توانمندسازی و کارآفرینی برای بانوان را از برنامه های در دست پیگیری اعلام و ابراز امیدواری کرد همبستگی با جریانات مردمی باعث رفع مسائل شود.
سوده نجفی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع صحبت‌های بانوان فعال با بیان این‌که ارتقا در سطوح مختلف مناطق جنوب شهر از دغدغه‌های مدیران ملی و شهری است، گفت: موضوع کارآفرینی بانوان با دو رویکرد ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کمیته سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.  
او با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فروش محصولات خانگی ‌و مشاغل خرد باید در تمامی مناطق شهر مورد توجه قرار گیرد خواستار فراهم شدن  بسترهای لازم برای تحقق این امر شد.
این مسئول با تاکید ‌بر اینکه سلامت شهروندان در کمیته سلامت در۴ مقوله روحی، جسمی، معنوی ‌و اجتماعی تعریف شده است، ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره در خانه‌های سلامت باید در اولویت قرار گیرد و در خصوص عدم وجود بیمارستان در منطقه از طریق وزیر بهداشت پیگیر احداث‌ آن خواهم بود.
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت سازمان‌های مردم نهاد برای هم‌افزایی در رفع مشکلات از شهردار منطقه خواست بانوان فعال، کارآفرین و نخبه محلات را شناسایی و در قالب هیأت اندیشه ورز برای تعامل در محله‌ها و منطقه فعالیت کنند.
مهدی هدایت، شهردار منطقه نیز گفت: برخی از اماکن از جمله خلازیر و کوره های آجرپزی تهدیدی برای منطقه به شمار می آیند که با تصویب طرح بازآفرینی ناحیه ۳ این تهدید به فرصت تبدیل شده و شاهد اتفاقات خوبی از جمله ساخت مسکن استطاعت پذیر و تامین سرانه های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود. ضمن اینکه طرح بازآفرینی بوستان ولایت در ۴ بخش دهکده ورزش، بوستان بحران، دانش بنیان و فناوری و پارک اکولوژیک در اشتغالزایی و توانمندسازی بانوان موثر خواهد بود.
در این نشست حاضرین مشکلات، دغدغه‌ها و مطالبات خود را پیرامون اشتغال و کارآفرینی، آسیب های اجتماعی، سرانه های بهداشتی، درمانی و نبود بیمارستان، جمع آوری معتادین متجاهر، اعتیاد و بیکاری مطرح و به درخواست های آنان پاسخ داده شد. 

انتهای پیام 

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 22254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =