برگزاری پویش "لبخند کرامت" همزمان با آغاز دهه کرامت

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، گفت: به مناسبت دهه کرامت پویش "لبخند کرامت" با اجرای برنامه‌های مختلف در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، محمدحسن جعفرزاده گفت: شهرداری تهران با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و ضرورت پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی و در تداوم تجربه برنامه‌های گذشته با مشارکت حداکثری مساجد، گروه های مردمی و خودجوش، سراهای محلات و اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه به منظور پاسداشت دهه کرامت و تعظیم شعائر اسلامی به اجرای پرشور برنامه میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا (ع) در قالب پویش "لبخند کرامت" در تمام مناطق شهر تهران می‌پردازد.

وی در ادامه با شرح اهداف این برنامه افزود: در این دهه اهدافی همچون معرفی الگوی سبک زندگی اسلامی_ ایرانی با تأکید بر سیره عملی رضوی، عمق بخشی به مولفه های سبک شادی در اسلام با تاکید بر اعیاد و سرور اهل بیت علیه السلام، ارتقای نشاط اجتماعی و عموم شهروندان و... در برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سایر نهادهای همسو در اجرای مراسم ما را  همراهی می‌کنند، اظهار کرد: جشن "لبخند کرامت" با همراهی آستان قدس رضوی و کانون خدمت رضوی استان تهران در بوستان‌ها و مساجد با مشارکت بسیج  نواحی و اجرای برنامه‌های مولودی خوانی، سخنرانی، سرود وتواشیح برگزار می‌شود.

جعفرزاده در تشریح برنامه های پویش لبخند کرامت عنوان کرد: در ایام دهه کرامت، ویژه برنامه هایی از قبیل اهتزاز ابَر پرچم های امام رضا(ع) در سطح شهر همراه با برگزاری مراسم در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران همزمان با تعویض پرچم حرم مطهر، حرکت کاروان پرچم ضریح مطهر امام رضا(ع) از میدان تجریش تا میدان راه آهن و تحویل آن به گروه های مختلف فرهنگی  اجتماعی در مسیر همچون خانواده شهدا، ورزشکاران، دختران و... همراه با راه اندازی موکب های پذیرایی و فرهنگی در طول مسیر، برگزاری مراسم مولودی خوانی و خطبه خوانی در میدان امام خمینی(ره) همراه با بازسازی ماکت صحن انقلاب حرم رضوی، اجرای پویش مسابقه "به عشق امام رضا(ع) لبخند بسازیم" برای کمک به تسهیل ازدواج و همچنین بازدید و عیادت از هنرمندان امام رضایی(ع) در کنار برنامه های معاونت ها، ادارات و سازمان های دیگر به اجرا در می‌آیند.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران افزود: در این ایام مبارک برنامه‌های شادی همچون کاروان "مهربانی" و "زیر سایه خورشید"، جشن کرامت، رونمایی کتاب، غبارروبی بقاع متبرکه و گلزار شهدای گمنام، تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم، شب شعر کرامت، جشن و مولود خوانی به همراه گروه سرود و تواشیح و مسابقات ورزشی و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در تمام مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اجرا می شود.

جعفرزاده در پایان با تأکید بر اینکه اجرای تمام برنامه‌ها و مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود، گفت: در برگزاری تمام برنامه‌ها از ظرفیت‌های محله‌ای و مساجد با توجه و تأکید بر تعامل، مشارکت، حفظ و گسترش رویکرد مردمی و خودجوش بودن جشن‌های دهه کرامت استفاده شده است.

انتهای پیام 

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 22273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =