ماموریت شهرداری خدمت به مردم است و نباید در انجام این تکلیف کم بگذاریم

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در جلسه ارتباط مستقیم گفت: ماموریت ما در شهرداری این است که در خدمت مردم باشیم و نباید در انجام این تکلیف که بر عهده داریم کم بگذاریم.

به گزارش شهر، جلسه ارتباط مستقیم مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷ پلاس) برگزار شد و معاونان و مدیران ارشد حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری پاسخگوی تماس ۶۰۴ شهروند بودند که مجموع تماس‌های دریافتی در این جلسه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته و بیش از ۲۵۰ تماس بیشتر از جلسه قبل بوده است.

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم این هفته با تشکر از ایجاد بستری برای پاسخگویی مدیران به شهروندان، ‌پیشنهاد داد تا با ایجاد خطوط تلفنی در دفاتر کار مدیران حوزه خدمات شهری شرایط برای پاسخگویی مستقیم آنها به شهروندان به طور روزانه فراهم شود.

وی با بیان اینکه ماموریت ما در شهرداری خدمت به مردم است تاکید کرد: نباید در انجام تکلیفی که بر عهده داریم کم گذاشته شود. اگر در انجام تکلیفمان کم بگذاریم سطح توقع طرف مقابل بدون چارچوب و نامحدود خواهد بود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار کرد: ما در انجام ماموریت ها وظیفه داریم به گونه‌ای عمل کنیم که رضایت شهروندان حاصل شود. متاسفانه در شهرداری گاهی بر مستحبات بیشتر از واجبات تکیه می‌شود و این نارضایتی شهروند را در پی خواهد داشت. به طور مثال در هنگام بارش برف وظیفه ما بازگشایی شریان‌های اصلی است. حالا اگر به جای برف روبی معابر اصلی اولویتمان پاکسازی برف در کوچه‌های فرعی باشد باعث می شود خواسته مردم و ماموریت ما با هم جابجا شود و جای خود را پیدا نکند.

بهرامی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند « مردم ولی نعمت ما هستند»، تصریح کرد: اگر در بخش‌هایی از مجموعه شهرداری نقاط ضعف یا کاستی‌هایی وجود دارد نباید این کم و کاستی‌ها را به گردن مردم انداخت.

داود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند نیز در این جلسه در گفتگو با روابط عمومی سازمان بازرسی به  قیمت گذاری کالاهای شهروند اشاره کرد و گفت: شرکت شهروند همچون سایر فروشگاه‌ها در قیمت گذاری کالاها از یک قاعده مشخص تبعیت می‌کند و قیمت‌ تولید کننده و مصرف کننده بر روی کالا درج شده است و هیچ فروشگاهی حق عرضه کالا بالاتر از نرخ مصوب را ندارد.

وی بیشترین مطالبات مطرح شده در جلسه ارتباط مستقیم این هفته را مربوط به مشکلات منابع انسانی شهروند عنوان کرد و افزود: در شرکت شهروند، مشتری عنصر اصلی است و ما تلاش کردیم تا با اصلاح خدمات قیمت‌گذاری و عرضه متنوع محصولات با کیفیت رضایت مشتری را جلب کنیم. به عنوان مثال، در روزهایی که بسیاری از فروشگاه ها با کمبود روغن مواجه بودند، ما در فروشگاه‌های شهروند ۹۰۰ تن روغن عرضه کردیم.

رضا ناصری سرای نیز در این جلسه با بیان اینکه معاونت خدمات شهری به واسطه تنوع حوزه‌ها یکی از پر پیام‌ترین معاونت‌های شهرداری است، گفت: امیدواریم تمامی پیام‌ها با کیفیت خوبی انجام شود و بازخورد جلسه رضایت حداکثری شهروندان باشد.

در این جلسه مدیرعامل و معاون شرکت ساماندهی و مشاغل  با ۶۲ تماس، مدیرعامل و معاون سازمان مدیریت پسماند با ۵۵ تماس و مدیرعامل و معاون سازمان میادین میوه و تره بار با ۴۸ تماس، بیشترین تعداد تماس‌های دریافتی را به خود اختصاص دادند. همچنین مدیرکل امور خدمات شهری با ۴۲ تماس، سرپرست سازمان آتش نشانی با ۴۱ تماس، معاون خدمات شهری و محیط زیست به همراه مدیرعامل و معاون شرکت شهربان و حریم بان هر کدام با ۳۸ تماس در رتبه‌های بعدی تماس‌های دریافتی قرار داشتند.

در حوزه ساماندهی و مشاغل بیشترین مطالبه شهروندان رسیدگی به مزاحمت وانتی‌های دوره‌گرد و سد معبر اصناف و دستفروشان بود و در خصوص پسماند نیز افزایش ساعت کار غرفه‌های بازیافت بالاترین گلایه‌مندی‌ها را به دنبال داشت.

در پایان این جلسه، گزارشی از عملکرد معاونت خدمات شهری در جلسات ارتباط مستقیم سال گذشته و مقایسه آماری آن از لحاظ تعداد تماس‌، میزان رسیدگی به پیام‌ها، مهمترین موضوعات از نظر شکایات، انتقادات و پیشنهادات و همچنین کیفیت و زمان رسیدگی به پیام‌ها در حوزه های مختلف معاونت خدمات شهری ارائه شد.

انتهای پیام

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 22297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =