معابر منطقه ۱۰ دارای مشکل خاصی نیست/اقدامات هوشمندانه‌ای در منطقه انجام شده است

طرح پایش عملکرد مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با حضور مدیران معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در منطقه ۱۰ اجرا شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، رضا محمدی مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران در جلسه پایش عملکرد شهرداری منطقه ۱۰ گفت: منطقه ۱۰ دارای ویژگی‌های خاصی است؛ به گونه‌ای که دارای بیشترین تراکم جمعتی اما کمترین سرانه‌های خدماتی و فضای سبز است. این مسئله موجب می‌شود که هر چقدر کار کنیم، فاصله با استانداردها برای ایجاد رضایتمندی در میان شهروندان زیاد باشد که برای کاهش آن، باید برنامه داشت و کار کرد.

وی با بیان اینکه بازدید صبح امروز نسبت به بازدیدی که چند ماه پیش انجام شد، نشان دهنده کاری زیادی است که در این منطقه شده است، اظهار داشت: مخازن، زیر مخزنی‌ها، جداره‌ها و معابر و... نوسازی شده‌اند. معابر منطقه دارای مشکل خاصی نیست و آسفالت زیادی هم برای نوسازی معابر توزیع شده است.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه گزارش معاونت امور مناطق از عملکرد منطقه ۱۰ برای مچ‌گیری نیست، تصریح کرد: هیچ منطقه‌ای را نباید با سایر مناطق مورد مقایسه قرار داد. هر منطقه دارای ویژگی‌ها و شرایط خاصی است که باید براساس آن ویژگی‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه منطقه ۱۰ از شش شاخص کلی میان مناطق، در چندین شاخص رتبه نخست را دارا است، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه در چند ماه گذشته اقدامات خوب و هوشمندانه‌ای مانند هوشمندسازی شبکه آبیاری فضای سبز، تحویل پسماند خشک و آراستگی شهر انجام شده است.

حیدر عزتی مشاور عالی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران هم در این جلسه ابراز داشت: ایده‌پردازی‌های خوبی در منطقه در مورد تحویل پسماند خشک از مردم و مجموعه توتیا برای کارآفرینی انجام شده است که قابل توسعه و تعمیم به سایر بخش‌ها است.

وی با بیان اینکه افزایش مراجعه و پیام به شهرداری نشان از اعتماد به شهرداری است، عنوان کرد: اعتماد به مردم سرمایه‌ای برای شهرداری است که باید از آن استفاده کرد.

در ادامه این نشست، مسئولان معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به فعالیت‌های حوزه‌های تخصصی شهرداری منطقه، تشریح نقطه نظرات شهروندان و... پرداختند و پس از آن نیز مدیران شهرداری منطقه، ضمن تبیین اقدامات انجام شده از سوی حوزه تخصصی خود، نقطه نظرات خود درباره مسائل مطرحه را تشریح کردند.

رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰ نیز در این جلسه، با تشکر از حضور مسئولان معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و پایش اقدامات انجام شده در این منطقه یادآور شد: بازدید مدیران معاونت هماهنگی و امور مناطق در قالب طرح پایش و گزارشی که در این رابطه ارائه می‌شود، بی تردید موجب تحول و یک حرکت قابل توجه برای بهبود امور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل ابلاغی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی منطقه پاسخ داده خواهند شد و برای رفع ایرادات و پاسخگویی به مطالبات مردمی اقدام خواهد شد، بیان کرد: مسائل مطروحه در این جلسه باید ملاکی برای بررسی سایر مسائل از سوی حوزه‌ها باشد. در واقع گزارش معاونت هماهنگی و امور مناطق، تاکیدی در راستای برنامه داشتن برای پیشبرد امور مانند انجام کارهای مربوطه است.

شهردار منطقه با اشاره به پیام‌های وارده به سامانه ۱۳۷ گفت: کنترل و بررسی پیام‌های ۱۳۷ از سال ۱۴۰۰ روند مشخص به خود گرفته است و در قالب مشخصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این چارچوب، منطقه ۱۰ در جهت رضایتمندی شهروندان حرکت کرده است.

شرفی در ادامه، به تشریح اقدامات و برنامه‌های در دست انجام منطقه در حوزه‌های نگهداشت شهر، حمل و نقل و ترافیک، مرمت و بازسازی سراهای محلات و نوسازی بافت فرسوده پرداخت.

لازم به ذکر است، مدیران و مسئولان معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ابتدای اجرای طرح پایش، با همراهی مدیران منطقه، از بوستان آیینه، مجموعه تحویل پسماند خشک در خیابان کمیل، باغ نظر، مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی (توتیا) و میدان جمهوری اسلامی بازدید کردند.

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 22303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =