اقدام برای جابجایی ایستگاه میانی دارآباد مربوط به دوره قبل است/ در این دوره برنامه‌ای برای جابجایی نداریم

در پی انتشار گزارشی در یکی از سایت‌ها با عنوان «خطر! آب تهران طعم زباله می‌گیرد»، معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند این شایعات را تکذیب کرد.

شادی مالکی در گفتگو با خبرنگار شهر در رابطه با موضوع «خطر! آب تهران طعم زباله می‌گیرد» گفت: همانطور که در ویدیوی منتشر شده مشاهده می‌کنید، مکاتبات این امر در سال ۹۸ و در دوره مدیریت قبلی شهر تهران و از سوی حمید موسوی شهردار وقت منطقه یک تهران انجام شده و به این دوره ارتباطی ندارد.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: در محدوده منطقه یک، پسماندهای خانگی جمع‌آوری و به ایستگاه میانی دارآباد منتقل و بلافاصله پس از بارگیری توسط تریلرها به مجتمع آرادکوه منتقل می‌شود. اگرچه ما در شهرداری تهران همواره به دنبال ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به شهروندان هستیم و در این مسیر به صورت مداوم مکان‌های قابل دسترس‌تر برای خدمات‌دهی که چالش کمتری را به همراه داشته باشند را مورد رصد و پایش قرار می‌دهیم اما این بدان معنی نیست که بدون اخذ نظرات کارشناسان متخصص و اهل فن و با نادیده گرفتن پیوست‌های محیط زیستی و اجتماعی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته به جهت ساماندهی و افزایش رضایت شهروندان از محل انتقال زباله منطقه یک، پیشنهاد انتقال ایستگاه میانی دارآباد به منطقه سوهانک مطرح اما مکاتباتی که در این فیلم و گزارش به آنها اشاره شده مورد موافقت معاونت شهرسازی و معماری وقت قرار نمی‌گیرد.

مالکی همچنین تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و در پی تاکیدات اعضای شورای شهر و زاکانی شهردار تهران به مدیریت بهینه پسماند پایتخت، مطالعاتی در خصوص انتخاب زمین مناسب برای ارائه خدمات مناسب‌تر و کیفی‌تر در تمامی مناطق شهر صورت گرفته است. نکته مهم اینکه پس از انتخاب زمین مناسب برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر، اطلاعات جغرافیایی در اختیار کارشناسان و متخصصان سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد تا در خصوص پیوست‌های زیست محیطی مطالعه و اعلام نظر کنند چرا که انتخاب هر زمینی برای جمع‌آوری، انتقال و دفن پسماند صرفا در حوزه اختیارات سازمان محیط زیست است.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با انتقاد از اینگونه گمانه‌زنی‌ها که صرفا باعث ایجاد تشویش بی‌مورد در میان شهروندان می‌شود، افزود: در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند برنامه‌ای برای تغییر و جابجایی ایستگاه میانی دارآباد ندارد اما در راستای تلاش برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان به دنبال انتخاب زمین‌هایی که مناسب‌تر باشند و چالش کمتری برای شهروندان ایجاد کنند هستیم و نقاط مختلف شهر را مورد بررسی و کار کارشناسی قرار می‌دهیم اما قطعا موضوعات زیست محیطی و حفظ سلامت شهروندان برای ما در اولویت قرار خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما و خانواده‌های‌مان هم ساکن این شهریم و طبیعتا حفظ سلامت شهروندان برای ما مهمترین اولویت است، گفت: مهمترین موضوع در انتخاب یک محل برای جمع‌آوری پسماند، پیوست‌های زیست محیطی، تصفیه و بی‌خطرسازی شیرابه حاصل از پسماندهای خانگی و قابلیت دسترسی مناسب ماشین‌آلات جمع‌آوری پسماند است و زمین‌ مورد اشاره در محدوده سوهانک که در این گزارش به آن اشاره شده فاقد آیتم دسترسی مناسب به ویژه سمی‌تریلرهای حمل پسماند است و شهرداری تهران بدون انجام کار کارشناسی دقیق و اخذ تاییدات لازم از سوی مراجع ذیصلاح به ویژه سازمان محیط زیست اقدام نخواهد کرد.

انتهای پیام/

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 22323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =