لزوم رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران ایام نیمه خرداد

مدیرعامل شرکت شهر سالم با تشریح خدمات بهداشتی و درمانی این شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) توصیه کرد که عزاداران همچنان رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چرا که علی‌رغم کاهش آمار مرگ و میر کرونا، تعداد مبتلاها می‌تواند افزایش پیدا کند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی با گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و نهضت ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ گفت: امسال و با افول امواج پی در پی کرونا پس از دو سال می‌توانیم این ایام را در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی گرامی بداریم. با این حال توصیه ما همچنان به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی از سوی زائران است چرا که هر چند پس از واکسیناسیون سراسری آمار مرگ و میر کاهش چشم‌گیری داشته اما آمار ابتلا امکان اوج‌گیری دارد.

وی در ادامه به همکاری نزدیک شرکت شهر سالم با سازمان بهشت زهرا (س) و اورژانس تهران برای خدمت‌رسانی در روزهای عزاداری اشاره کرد و افزود: امکانات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شرکت شهر سالم در روزهای ۱۳ تا ۱۵ خردادماه در خدمت عزاداران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در توضیح این امر ادامه داد: با فعالیت شبانه‌روزی همکاران ما یک درمانگاه صحرایی در ضلع شرقی حرم مطهر امام خمینی (ره) تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است و از روز جمعه پزشکان و پرستاران در این مرکز استقرار خواهند داشت. کادر درمانی، واکسیناتورها، کارشناسان بهداشت و تکنسین‌های اورژانس و آزمایشگاه از جمله همکاران متخصص ما هستند که در روزهای آتی مسئولیت خدمت‌رسانی به عزاداران را خواهند داشت.

وی افزود: تمامی آمبولانس‌ها و موتورلانس شرکت شهر سالم نیز در این ایام در بهشت زهرا (س) فعال خواهند بود و هماهنگی‌های لازم نیز با مراکز درمانی تهران جهت انتقال بیماران به آنها انجام شده است.

نورمحمدی در ادامه مقوله‌های بهداشتی برای مراسم‌ پرجمعیت را مهم ارزیابی کرد و خبر داد: تیم‌های بهداشت شرکت شهر سالم از اواسط هفته در بهشت زهرا (س) مستقر بوده‌اند و بر ایمنی و بهداشت دستشویی‌ها، چشمه‌های آبخوری و مواد غذایی نظارت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه این نظارت در زمان مراسم و در هنگام توزیع مواد خوراکی هم ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: نظارت بر روند خدمت‌رسانی ایستگاه‌های صلواتی یکی دیگر از ماموریت‌های تیم‌های بهداشت شرکت شهر سالم است.

به گفته نورمحمدی، انجام رپیدتست کرونا، واکسیناسیون کرونا برای افرادی که دزهای تکمیلی خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین توزیع بروشورهای حاوی مطالب آموزشی با موضوع خودمراقبتی بهداشتی از دیگر خدماتی است که شرکت شهر سالم برای زائران حرم امام خمینی (ره) در دستور کار دارد.

انتهای پیام

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 22337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =