اتاق بازرگانی تقابل میان بخش دولتی و خصوصی را به تعامل تبدیل کند

رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکلات کشور استفاده کند، گفت: کارآفرینان موفق و واقعی باید شناسایی و حمایت شوند.

 به گزارش شهر، پرویز سروری در جلسه با مجتبی مدرس‌زاده دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر این نکته که نگاه دولت به بخش خصوصی باید تغییر کند، گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند، تقابل مستتری که میان بخش دولتی و خصوصی وجود دارد را به تعامل تبدیل کند.

وی در ادامه افزود: دولت برای موفقیت به بخش خصوصی نیاز دارد و تعارضات میان این دو باید حل شود و بخش خصوصی هم باید طی فرآیندی اعتماد دولت را جلب کند.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه که مدیریت شهری نیز اگر نتواند بخش خصوصی را همراه خود کند، شکست می‌خورد، ادامه داد: بخش خصوصی به طور طبیعی دنبال سود است اما منفعت طلب نیست و دولت باید از این ظرفیت برای حل مشکلات کشور استفاده کند. نمی‌توان از بخش خصوصی توقع داشته باشیم هزینه کند و سرمایه بیاورد بدون اینکه سودی برایش داشته باشد. در واقع دولت نباید آرزوهای خودش را در بخش خصوصی دنبال کند بلکه باید پیشرفت خود را به سود بخش خصوصی گره بزند.

وی بیان کرد: متأسفانه در گذشته به نام خصوصی‌سازی ظلم بزرگی به این بخش شد و سرمایه‌ متعلق به مردم با اجرای غلط خصوصی‌سازی به تاراج رفت و در واقع حرف درست، غلط انجام شد که این نگاه نیز باید اصلاح شود.

سروری تاکید کرد: کارآفرین موفق و واقعی نیاز کشور است و باید این افراد شناسایی و حمایت شوند و اتاق بازرگانی ایران باید زمینه را برای فعالیت و مدل سازی موفقیت آماده کند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که اصلاح فرآیندها در بخش دولتی برای چابک سازی دولت، ضروری است، گفت: در این زمینه، بخش خصوصی هم باید فعال باشد و هم باید مطالبه‌گری‌ داشته باشد.

رئیس شورای عالی استان ها در پایان از فعالان بخش خصوصی درخواست کرد تا مطالبه‌گر باشند و ایرادات کار را به گوش مسئولان و رسانه‌ها برسانند.

در ابتدای این نشست، مدرس‌زاده‌ دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و شرایط بخش خصوصی و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران ارائه کرد.

وی کمک به دیپلماسی اقتصادی، تولید دانش بنیان و ایجاد مرکز پایش تصمیمات و اقدامات اقتصادی دولت را از اهم برنامه های سند تحول اتاق ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک همه دستگاه‌ها و نهادها امسال شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد در بخش خصوصی باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 22373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =