شهرداری تهران به دنبال برون‌سپاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران به دنبال برون سپاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی در جریان بازدید از کارخانه ایران خودرو دیزل و آشنایی با ویژگی های نخستین اتوبوس برقی شرکت ایران خودرو دیزل اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی ها دغدغه‌ اصلی شهروندان تهرانی توسعه حمل و نقل عمومی و توجه ویژه به حل مسأله آلودگی هوا است.

نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سویی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تولید با رویکرد دانش بنیان تاکید کرده‌اند که باید به آن توجه شود.

بابایی با بیان اینکه متولیان امر باید به سمت استفاده از انرژی پاک برای توسعه حمل و نقل عمومی بروند، عنوان کرد: استفاده از اتوبوس برقی کارا، یکی از راهکارهایی رفع دغدغه‌ های حمل و نقل عمومی و زیست محیطی پایتخت است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تولید اتوبوس برقی از سوی شرکت ایران خودرو و ویژگی‌هایی که شرکت برای اتوبوس‌های برقی در نظر گرفته است، افزود: این اتوبوس ها با یکبار شارژ و طی مسافت ۲۵۰ کیلومتر، بدون ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی  می‌تواند بخشی از مشکلات پایتخت را رفع کند.

بابایی ادامه داد: فاصله قیمتی اتوبوس‌های دیزلی و برقی نیز در طول یک دوره سه تا چهار ساله از طریق حذف هزینه مصرف سوخت و هزینه نگهداشت اقتصادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال برون سپاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی است، تاکید کرد: با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری تهران بهتر است، منابع خرید این اتوبوس‌ها از طریق تهاتر، بخشی از اعتبارات بانکها و وزارت نفت از محل کاهش هزینه سوخت، تامین شود.

انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 22446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =