مدیریت شهری تهران به دنبال استفاده از اتوبوس‌های برقی است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر و شهرداری تهران به دنبال استفاده از اتوبوس‌های برقی هستند.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در بازدید از شرکت ایران خودرو دیزل و نخستین اتوبوس برقی تولید این شرکت، از تحول در مجموعه ایران خودرو تشکر کرد و گفت: گزارش  مهندس جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل، حاکی از این بوده که اقدامات چشمگیری در ایران خودرو رخ داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تولید اتوبوس های برقی، نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری  اقدام شود.

پیرهادی تاکید کرد: استفاده از این اتوبوس ها هم در حوزه کاهش مشکلات محیط زیست و هم توسعه حمل و نقل عمومی، راهکار مناسبی است.

وی افزود: دنیا به سمت استفاده از اتوبوس های برقی می رود و اگر به این سمت حرکت نکنیم، عقب ماندگی جدی خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تاکید کرد: هم شورای شهر و هم شهرداری تهران به دنبال استفاده از اتوبوس های برقی هستند اما برای مشکلات مالی خرید این اتوبوس ها باید برنامه ریزی کرد.

وی افزود: بی تردید حمل‌ونقل یکی از بزرگترین عوامل تولید گازهای گلخانه‌ای است و در این میان خودروها و اتوبوس های گازوییلی و دیزلی که غالبا دچار فرسودگی و نقص فنی هستند در آلودگی هوا  موثرند.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی، هم شورای شهر و هم شهرداری تهران به دنبال استفاده از اتوبوس های برقی هستند اما برای مشکلات مالی خرید این اتوبوس ها باید برنامه ریزی کرد.

وی افزود: بخش قابل‌ توجهی از این آلودگی در تهران و سایر کلان‌شهرها به دلیل بالا رفتن غلظت ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون است و این ذرات از سوخت و انتشار گاز خودروهای دیزلی منتشر می‌شوند. 

پیرهادی تاکید کرد: هر دستگاه اتوبوس‌ درون شهری به طور متوسط ۲۰۰ کیلومتر روزانه تردد دارد و این حجم از تردد گویای ظرفیت آلایندگی سیستم حمل و نقل شهری خواهد بود. 

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی و سیاستگذاری برای گسترش حمل‌ونقل عمومی پاک موضوعی است که در این دوره شورا بر آن تاکید شده و کمیسیون سلامت و محیط زیست به شدت پیگیری می‌کند.

پیرهادی ادامه داد: از مزایای استفاده از اتوبوس برقی ضمن کاهش تبعات استفاده از سوخت‌های فسیلی و جایگزینی آن با انرژی برق و حذف آلاینده ها، افزایش عمر مفید آنها به میزان تقریبا دو برابر است.

وی گفت: بومی‌سازی تولید اتوبوس برقی توسط صنایع و کارخانجات داخلی ضمن تامین نیاز کشور، جهش قابل توجهی برای به روز رسانی تکنولوژی و صنعت کشور محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تاکید کرد: هم شورای شهر و هم شهرداری تهران به دنبال استفاده از اتوبوس‌های برقی هستند اما برای مشکلات مالی خرید این اتوبوس‌ها باید برنامه ریزی کرد. 

وی افزود: با توجه به توانایی تولید هزار دستگاه اتوبوس برقی در ایران خودرو، امکان صرفه جویی ۴۵ میلیون لیتری سوخت وجود دارد.

پیرهادی گفت: با فرض تولید هفت هزار دستگاه اتوبوس برقی طی هفت سال می توان به کاهش ۱.۲ میلیارد لیتر سوخت، صرفه جویی ۶۶۲ میلیون دلار، صرفه جویی ۲۱ هزار میلیارد تومان دست یافت.

وی یادآور شد: با حمایت شورای شهر و انجام برخی اقدامات از سوی شهرداری تهران می توان به توسعه خدمات اتوبوس‌های برقی در شهر تهران امیدوار بود.

انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 22447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =