فرونشست‌ها در حال نفوذ به مرکز و شمال تهران است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرونشست از جنوب و جنوب غرب تهران در حال نفوذ به مرکز شهر تهران است و این احتمال وجود دارد که شمال شهر نیز با این مسئله درگیر شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سید محمد آقامیری در حاشیه شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به فرونشست در تهران اظهار کرد: بیش از یک دهه است که تهران با این مسئله درگیر است و دشت ورامین از سمت کرج و جنوب و جنوب غربی با این مسئله درگیر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرونشست به مرور در حال نزدیک شدن به شهر تهران است، خاطرنشان کرد: هنوز اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است چون ماموریت مشخصی برای سازمان ها و نهادهای درگیر با این موضوع وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه شورا از تمام سازمان ها و ارگان ها دعوت کرده و آمار و ارقامی را مطرح کرده اند اما اقدام عملی برای این موضوع انجام نشده است، تصریح کرد: شورای شهر از سال قبل جلساتی را به صورت مستمر برگزار کرده تا سهم هر سازمان و نهاد را در بحث فرونشست مشخص کنیم و بر اساس این سهم، شرح وظایف مشخص شود.

آقامیری همچنین خاطرنشان کرد: سه یا چهار کارگروه تحت نظر کمیته علمی فرونشست ها تشکیل خواهد شد و این شرح وظایف به عنوان لایحه از شورای عالی استانها به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد تا مصوب شود و با ردیف بودجه مشخص، گزارش عملکرد دستگاه های موثر در این زمینه باید هر سه ماه یکبار ارائه شود.

وی با بیان اینکه این موضوع تنها به تهران معطوف نیست و استانهای دیگر نیز با فرونشست درگیر هستند، یادآور شد: جنوب و جنوب غرب تهران شامل مناطق ۱۷،۱۸ و ۱۹ درگیر هستند که در حال نفوذ به سمت تهران و مرکز شهر است و شکاف هایی در حسن آباد ایجاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید بازچرخانی آب در سیستم حوزه شهری ایجاد شود تا آبخوان ها را فعال نگه داریم، گفت: سالیانه حدود ۴۸ سانتی متر عمق آب زیرزمینی کاهش پیدا می کند که مشکل فرونشست ایجاد خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه در شمال تهران چون جنس خاک، درشت دانه است احتمال کمتری برای فرونشست وجود دارد، اظهار کرد: با این وجود احتمال هست که اگر فرونشست به شهر تهران نفوذ کند شمال تهران نیز درگیر شود کما اینکه در منطقه آبشناسان نیز شاهد فرونشست بوده ایم.

آقامیری تأکید کرد: مقابله با فرونشست باید اقدام ملی باشد و وقتی مصوبه مجلس داشته باشد حتی اگر دولت ها تغییر کنند نمی توانند خللی ایجاد کنند. ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز دارد و در یک یا دو سال نمی توان اقدام خاصی انجام داد.

انتهای پیام/

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 22471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =