هشدار وزش باد خیلی شدید در جنوب و غرب استان تهران / وقوع طوفان گردوخاک در پایتخت

سازمان هواشناسی از وزش باد شدید تا خیلی شدید در مناطق جنوبی و غربی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ بنا بر اطلاعات سایت سازمان هواشناسی وزش باد شدید در مناطق جنوبی و غربی استان تهران پیش بینی شده است.

بنا بر این اطلاعات امروز برای جنوب و غرب استان تهران در برخی ساعات وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی شده است، در مناطقی از جمله ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک در جنوب و شهر قدس، شهریار، ملارد، فرودگاه امام خمینی احتمال وقوع طوفان گردوخاک وجود دارد.

همچنین روزهای چهار شنبه، پنجشنبه و جمعه در بخش هایی از شمال شرق، شمال غرب  ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما دراستان های ساحلی دریای خزر نسبت به سیلاب ناگهانی و آب گرفتگی محلی در ۱۱ استان هشدار داد.

براساس تحلیل نقشه های آینده نگری سازمان هواشناسی از دیروز در بخش هایی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. این شرایط در امروز علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش هایی از استان های ساحلی دریای خزر، دامنه های و ارتفاعات البرز شرقی و مرکز کشور پیش بینی  شده است.

بنابراین گزارش احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، خیزش گرد و خاک در مناطق مساعد، احتمال کاهش کیفیت هوا، پرتاپ وسایل از ساختمان های نیمه کاره و در دست احداث است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است: احتیاط در تردد به ویژه در جاده های کویری، استحکام سازه های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، احتیاط در فعالیت های کویر نوردی

توصیف سامانه دوم: فعالیت سامانه بارشی

همچنین بر اساس سامانه دوم  سازمان هواشناسی احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق محلی، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال ریزش تگرگ خبر داد.

طبق این گزارش این سامانه بارشی شامل استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، شمال اصفهان در استان های مازندران، قزوین، البرز و تهران می شود.

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال صاعقه، احتمال آب گرفتگی محلی، احتمال جاری شدن روان آب محلی، احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن نهال ها و درختان فرسوده هشدار داد و توصیه کرد شهروندان نسبت به عدم اتراق در کنار رودخانه ها، احتیاط در تردد ازحاشیه مسیل ها،   احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، اختیا در چرای دام و استکحام سازطه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره دقت کنند.

بنابر گزاش مذکور با ورود این سامانه جوی احتمال وقوع  وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، توفان گرد و خاک در نواحی مستعد توفان شن وجود دارد.

انتهای پیام/

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 22477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =