توصیه‌های ستاد مدیریت بحران برای پایتخت‌نشینان/ احتمال سقوط اجسام و شکستن درختان فرسوده وجود دارد

در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در پایتخت در عصر امروز، ستاد مدیریت بحران شهر تهران رعایت نکاتی را در این باره به شهروندان توصیه کرد.

پدرام قودجانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به هشدار شماره ۱۳ (سطح نارنجی) اداره کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: زمان شروع مخاطره از بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ تا پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۱۹ است که وزش باد شدید گاهی خیلی شدید همراه با خیزش گردو خاک به ویژه در نواحی غرب، مرکز و جنوب استان تهران را در پی خواهد داشت.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: اثر این مخاطره وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال شکستن درختان، آسیب به سازه های موقت، کاهش کیفیت هوا و میدان دید، خطر سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک خواهد بود.

به گفته قودجانی، اﺣﺘﻤﺎل ﺷﮑﺴﺘﻦ درﺧﺘﺎن ﻓﺮﺳﻮده و آﺳﯿﺐ ﺑﻪ ﺳﺎزه ﻫﺎی ﻣﻮﻗﺖ، اﺣﺘﻤﺎل ﺳﻘﻮط اﺟﺴﺎم، اﺣﺘﻤﺎل ﺗﺎﺧﯿﺮ در ﭘﺮوازﻫﺎ در این وضعیت وجود دارد و ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﮐﺮدن ﭘﻮﺷﺶ ﮔﻠﺨﺎﻧﻪ ﻫﺎ و ﺳﺎزه ﻫﺎی ﻣﻮﻗﺖ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺎﺑﻠﻮﻫﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ، ﻋﺪم ﭘﺎرک ﺧﻮدرو در ﮐﻨﺎر درﺧﺘﺎن ﻓﺮﺳﻮده و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن‌های ﻧﯿﻤﻪ ﮐﺎره، ﻋﺪم ﺗﺮدد در ﮐﻨﺎر ﺳﺎزه ﻫﺎی ﻧﯿﻤﻪ ﺗﻤﺎم، ﭘﺮﻫﯿﺰ از ﭘﺮواز ﺑﺎ ﮔﻼﯾﺪر و ﻫﻮاﭘﯿﻤﺎﻫﺎی ﺳﺒﮏ از اقدامات مورد نیاز است.

انتهای پیام/

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 22522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =