آغاز فاز اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ گفت: فاز اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو وات ساعتی در راستای استفاده از تجهیزات تجدیدپذیر و کمک به حفظ محیط زیست آغاز شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت گفت: احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو وات ساعتی متصل به شبکه در ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست در راستای عمل به ماده ۵۵ و ۵۶ برنامه پنج ساله سوم توسعه مبنی بر استفاده از تجهیزات تجدیدپذیر در این ساختمان ها از سوی اداره محیط زیست و توسعه پایدار اقدام شد.
او در خصوص وضعیت احداث این پروژه بیان کرد: عملیات ساخت سازه و جوشکاری به اتمام رسیده و  تا پایان هفته پنل خورشیدی بر روی سازه سوار خواهد شد و در مرحله بعد تجهیزاتی مانند تابلو برق و اینورتر نصب خواهد شد.
شهردار منطقه در خصوص ادامه اجرای این عملیات به اجرای سیم کشی و تست اتصال نیروگاه به چاه ارت و پس از آن دریافت تاییدیه از اداره کل محیط زیست و راه اندازی آن طی ماه آینده تأکید کرد.
هدایت در خصوص نقاط قوت این پروژه خاطر نشان کرد: برای اولین بار از پنل های خورشیدی بدون استفاده در ساخت این نیروگاه  استفاده شده که با توجه به ظرفیت موجود امکان توسعه این نیروگاه نیز وجود دارد.ضمن اینکه سازه این نیروگاه مانند سایر نیروگاه های خورشیدی ثابت نیست و مجهز به سیستم ردیاب خورشیدی است و مانند گل آفتابگردان، همراه با طلوع خورشید، صفحات خورشیدی برای جذب حداکثری نور خورشید و بالا بردن راندمان نیروگاه، بصورت منظم و هرساعت، می چرخند.

انتهای پیام 
 

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 22533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =