اختصاص هزار میلیارد تومان به هزار و ۳۰۰ پروژه مستمر محلی در پایتخت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ایام اخیر با همکاری بین معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و کمیته بودجه شورا، هزار و ۳۰۰ پروژه به ارزش هزار میلیارد تومان به عنوان طرح مستمر محلی مصوب شد و به زودی به شهرداری برای اجرا ابلاغ می‌شود.

میثم مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در رابطه با اجرای طرح رصد برای نظارت بر پروژه‌های توسعه محلی و نظام مسائل محلات، اظهار کرد: سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها مصوب شده بود که دو هزار میلیارد تومان دقیق و به جزئیات در مناطق ۲۲ گانه تعیین تکلیف و عنوان آن در قالب پروژه‌های غیرمستمر مشخص شده بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعریفی از پروژه‌های غیرمستمر، خاطرنشان کرد: پروژه‌های غیرمستمر در یک یا دو سال و در قالب ابنیه و پروژه‌های عمرانی معین تعریف می‌شود و در این مدت خاتمه پیدا می‌کند.

مظفر ادامه داد: این پروژه‌ها که در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و توسعه زیرساخت‌های کیفیت زندگی است، تعیین تکلیف شده است.

وی همچنین تصریح کرد: هزار میلیارد تومان به عنوان پروژه‌های مستمر در نظر گرفته شده بود که اغلب شامل طرح‌های کوچک مانند اجرای دوربرگردان در منطقه است که پروژه‌هایی از این قبیل به رفع مسائل ترافیکی، خدمات شهری و نگهداشت شهر کمک می‌کند.

مظفر با بیان اینکه طبق مصوبه شورا ریزعنوان این طرح‌ها توسط کمیسیون برنامه و بودجه با همکاری شهرداری تهیه شده است، یادآور شد: این مسئولیت به کمیسیون تلفیق تفویض و تا پایان اردیبهشت ماه بررسی‌ها انجام شد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ایام اخیر با همکاری بین معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و کمیته بودجه شورا، هزار و ۳۰۰ پروژه به ارزش هزار میلیارد تومان به عنوان طرح مستمر محلی مصوب شد و به زودی به شهرداری برای اجرا ابلاغ می شود.

وی با اعلام اینکه در مجموع پروژه‌های مستمر و غیرمستمر همگی تعیین تکلیف شدند، تصریح کرد: از مناطق خواستیم که وضعیت پروژه‌ها را به طور فصلی گزارش دهند.

مظفر با بیان اینکه دبیرخانه طرح رصد حضور میدانی در پروژه‌ها دارد و عملکرد مناطق در اجرای طرح‌ها از طریق سامانه‌های کنترل پروژه ارزیابی می‌شود، گفت: برخی مناطق در تنظیم اسناد و انتخاب پیمانکاران پیشرو بودند و اقدامات را آغاز کردند و برخی مناطق عقب ماندگی‌های در انتخاب پیمانکار داشتند.

وی با تأکید بر اینکه برگ برنده پیشرفت پروژه‌ها این است که سریعتر تشریفات قانونی و اداری را طی کنند، یادآور شد: تا اردیبهشت ماه و نهایتا از خردادماه، پیمانکار باید در محل پروژه حضور داشته باشد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته بودجه و نظارت مالی شورا سیستمی را تهیه کرده که هفتگی و ماهیانه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را از جمله پروژه‌های توسعه محلی را رصد می‌کند و هر سه ماه یکبار گزارشی را در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه علاوه بر این، گزارشی از جنس نظارت شورا به مناطق ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم حوزه‌های مالی و برنامه ریزی در تامین اعتبار و تخصیص نقدینگی کمک کنند چون این پروژه‌ها به کیفیت زندگی مردم مرتبط است.


انتهای پیام/

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۳
کد خبر: 22564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =