انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت مپنا برای ساخت کامل یک خط مترو/ استفاده از معماری ایرانی-اسلامی در ایستگاه مترو هفده‌شهریور

معاون حمل‌ونقل‌ و ترافیک شهرداری تهران گفت: تلاش شده معماری داخلی ایستگاه هفده شهریور مطابق با تأکیدات شهردار تهران و معماری ایرانی-اسلامی باشد. 

به گزارش خبرنگار شهر، سید مجتبی شفیعی معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه ایستگاه متروی هفده شهریور، ضمن اشاره به موقعیت خاص قرارگیری این ایستگاه در شرق بازار تهران، گفت: این ایستگاه می‌تواند جزو پرمخاطب‌ترین ایستگاه‌های تهران باشد. یکی از محورهای کلیدی که مدیریت شهری آن را پیگیری می‌کند، موضوع توجه به روح شهر در کنار کالبد شهر است. طی سال‌های گذشته توجه جدی به این موضوع نشده و سبب شده بسیاری از آسیب‌ها ناشی از همین کم‌توجهی باشد.

معاون شهردار تهران در ادامه عنوان کرد: یکی از مصادیقی که در عرصه خدماتی باید به آن توجه کنیم، توجه به معماری داخلی اماکن عمومی است. باید هویت معماری ایرانی-اسلامی در فضاهای جدید مورد توجه قرار گیرد؛ تلاش شده معماری داخلی ایستگاه هفده شهریور مطابق با تأکیدات شهردار تهران و معماری ایرانی-اسلامی باشد؛ ممکن است که فاصله بسیاری با طرح‌های ایده‌آل و معماری اصلی داشته باشیم اما تلاش می‌شود که این فاصله کم شود.

شفیعی با بیان اینکه ریل گذاری صورت گرفته در زمینه معماری ایرانی-اسلامی برای باقی ایستگاه‌ها و فضاهای شهری مدنظر خواهد بود تا روز به روز به سمت معماری ایرانی-اسلامی حرکت کنیم، گفت: امروز مترو تهران جزو متروهای پیشرو در دنیا و ارزان‌ترین مترو در جهان و از نظر طول شبکه، تعداد ایستگاه و جابجایی مسافر بین رتبه ۲۰ تا ۳۰ قرار دارد؛ این پارامترها نشان می‌دهد که مترو تهران جزو ۱۰ درصد رتبه اول دنیا است.

وی با بیان اینکه حدود ۶ هزار میلیارد تومان منابع برای مترو درنظر گرفته شده است، افزود: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان هم از محل مجتمع‌های ایستگاهی درنظرگرفته شده است؛ علاوه براین ۳۱ هزار میلیارد تومان زمینه برای جذب مشارکت‌های بخش خصوصی و توسعه مترو پیش بینی شده است.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به تشکیل کمیته TOD توسعه حمل‌ و نقل محور با رویکرد جدید، گفت: این‌کار با رویکرد جدید و منابع متفاوتی نسبت به گذشته که باعث تحول در ساخت و ساز حمل‌ نقل می‌شود، آغاز خواهد شد و به تکمیل طرح‌های باقی مانده از تکمیل خطوط هفت‌گانه فعلی و احداث خطوط چهارگانه کمک خواهد کرد.

شفیعی ضمن اعلام انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مپنا برای ساخت کامل یکی از خطوط مترو، بیان کرد: امسال افتتاح حداقل شش ایستگاه، ورودی و پایانه‌ها و توسعه خطوط و رفع نواقص گذشته در دستورکار قرار گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: طبق تأکیدات شهردار تهران، ایستگاه‌ها به صورت کامل افتتاح خواهند شد تا هیچ نقصی در آن نباشد؛ موضوعی که سال‌های گذشته به آن توجه نشده و مدیریت شهری جدید درحال رفع آن‌هاست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره استانداردسازی آسانسورهای ایستگاه‌های مترو، گفت: استانداردسازی آسانسورهای سازمان استاندارد مربوط به ساختمان‌های عادی است و آسانسور مترو از نظر عمق چاهک و حفاری متفاوت است؛ سازمان استاندارد باید این همکاری را داشته باشد که بتوانیم از آسانسورهای نصب شده و همچنین آسانسورهایی که در آینده نصب می‌شود، بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 22589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =