اجرای اولین برنامه از فصل جدید نشست آیین آواز در فرهنگسرای اندیشه

مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت فرهنگسرای اندیشه نخستین نشست دور جدید آیین آواز را برگزار خواهد کرد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، نخستین برنامه از دور جدید نشست آیین آواز (نشست تخصصی آواز در موسیقی دستگاهی ایران) روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ساعت ۱۸ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

در بخش اول نشست که کارشناس آن علی شیرازی و اجرای برنامه نیز بر عهده حمید سهرابی است، مرتضی غزنوی با موضوع «آب، نان، آواز» سخنرانی می کند. این در حالی است که بعد از سخنان وی گروهی متشکل از مرتضی غزنوی به همراه آرمان غزنوی، فرزاد جلیل‌زادگان (کمانچه) و رضا ریاضی (تمبک) به اجرای برنامه می پردازند.

در ادامه برنامه حسام صحرایی (آواز)، پوریا خاکپور (تار) و محسن علیزادگان (تمبک) ساز و آواز و قطعاتی در مایه بیات ترک را اجرا خواهند کرد. آخرین تصنیف این اجرا به یاد عبدالوهاب شهیدی اجرا می شود.

حمید سروری زاده (سه تار) ، مرتضی قنبرنسب (بهبهانی) نوازنده نی، علی یوسفوند (آواز)، علیرضا قدیری (آواز)، پیمان قدیری (ویولون)، محمدرضا تنها (آواز)، پوریا خاکپور (تار) و علیرضا تنها (تمبک) هنرمندانی هستند که در بخش های بعدی برنامه به اجرای برنامه می پردازند.

فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان اندیشه واقع است. حضور در نشست یاد شده برای علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام 

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 22645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =