«مدرسه تابستانی» توزیع عادلانه امکانات است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت که برگزاری رایگان طرح مدرسه تابستانی تهران حاکی از توجه ویژه شهرداری تهران به توزیع عادلانه امکانات و کمک به دانش آموزان محروم است. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا کمره ای با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه نوجوانان در قالب طرح مدرسه تابستانی گفت: به طور کلی، فلسفه انجام کار فرهنگی قابل دفاع است و مداخله ارگان ها و نهادهای عمومی در بحث تعلیم و تربیت البته همسو با اهداف وزارت آموزش و پرورش را موثر می دانم. 

او با استقبال از اقدام شهرداری تهران برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و تاکید بر موضوع یادگیری بیان کرد: در صورت تداوم این برنامه ها و همکاری و هماهنگی شهرداری با وزارت آموزش و پرورش می توان تعداد قابل توجهی از جمع ۱۵ میلیونی دانش آموزان را با طرح همراه کرد تا از ظرفیت موجود برای یادگیری به خوبی استفاده کنند و در نهایت نتیجه بهتری اخذ شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: واقعیت این است که به دلیل شرایطی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده، نوجوانان از بسیاری از فضاهای فرهنگی محروم شدند که این موضوع سلامت روانی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این وضعیت، حمایت شهرداری از اجرای برنامه های فرهنگی که جنبه سرگرمی و آموزشی دارد، می تواند تضمین کند که نوجوانان از میان محتواهای گوناگونی که در فضای مجازی قرار دارد، مخاطب محتوا و برنامه های سالم هستند. 

کمره ای یکی از مهم ترین ویژگی های مدرسه تابستانی تهران را رایگان بودن آن معرفی و عنوان کرد: وقتی نگاهمان به یادگیری فارغ از طبقه اقتصادی یا محل سکونت افراد باشد یعنی تلاش می کنیم تا امکانات موجود را به طور عادلانه میان نوجوانان توزیع کنیم. براین اساس، همان اندازه که نوجوانان قشر مرفه یا متوسط امکان استفاده از آموزش را دارند، نوجوانی که به دلیلی مشکلات مالی از بسیاری از امکانات محروم است هم می تواند فرصت برابر برای یادگیری داشته باشد. این نوع نگاه جای تقدیر دارد.

۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 2265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =