لزوم استفاده از ظرفیت علمی کشور در همه امور

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مبنای هر حرکتی در کشور پیشرفت علم است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید رویکرد علمی در همه اقدامات صورت بگیرد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در "همایش ایران قوی" که در محل دانشگاه تهران با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم امروز در کشور حرکت جنبش های مردمی مانند زمان دفاع مقدس است که  برای سازماندهی و حرکت مردمی باید الگوهایی مانند شهید دکتر چمران را برای آگاه سازی به نسل جوان نشان دهیم؛  ایشان یکی از الگوهای سازماندهی مردمی و قدرت ایران  بودند که با کمترین امکانات فعالیت داشته و بسیار هم در زمینه های علمی موفق بودند.

وی افزود: زمانی که شهید چمران وزیر دفاع شدند یک استاد دانشگاه و جزو دانشمندان برجسته فیزیک بودند که در همان زمان حضرت امام (ره) با توجه به دانش فنی ایشان وزارت دفاع را به شهید دکتر چمران سپردند و ایشان نیز بر پشتوانه علمی و توان جوانان تاکید داشتند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: زمانی که دفاع مقدس آغاز شد شهید چمران تصمیم گرفت به خط مقدم بروند و ایشان جنگ های چریکی  را انتخاب کردند؛ در همان روزهای بحرانی جنگ به فکر این بودند که  کمبود های لازم را بر طرف کنند؛ استفاده از نبوغ و ظرفیت جوانان و امکانات موجود از جمله اقداماتی بود که برای پیشبرد در جنگ استفاده شد.

چمران افزود: در اوایل جنگ ساخت یک زیر دریایی با موتور متحرک از جمله اقداماتی بود که  با ایده و دانش شهید دکتر چمران و همت جوانان صورت گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مبنای هر حرکتی در کشور پیشرفت علم است، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید رویکرد علمی در همه اقدامات صورت بگیرد.

انتهای پیام/

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 22739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =