مناسب‌سازی ۴۰۰ کیلومتر پیاده‌رو؛ امسال/ ۳۸ درصد معابر پایتخت کمتر از ۱۲ متر عرض دارد

سرپرست اداره‌کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از مناسب‌سازی ۴۰۰ کیلومتر طول پیاده‌رو در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حامد سلیمی در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به شبکه معابر شهر تهران گفت:  با احتساب شبکه بزرگراهی، تهران حدود ۱۰هزار کیلومتر معبر دارد.

وی افزود: در این بین، حدود ۳۸ درصد معابر  کمتر از ۱۲ متر، حدود ۲۸ درصد بین ۱۲ تا ۱۸ متر، حدود ۱۴ درصد بین ۱۸ تا ۳۰ متر و حدود ۹ درصد بین ۳۰ تا ۴۵ متر عرض دارد.

 سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به برنامه یک ساله مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ در خصوص مناسب سازی معابر پایتخت ادامه داد: مقرر است بر اساس برنامه اقدام جامع مناسب سازی در سال۱۴۰۱، حدود ۲۰۰ کیلومتر (معادل حدود ۴۰۰ کیلومتر طول پیاده‌رو) معابر شهر تهران مناسب سازی شود.

مناسب‌سازی ۴۰۰ کیلومتر پیاده‌رو؛ امسال/ ۳۸ درصد معابر پایتخت کمتر از ۱۲ متر عرض دارد

وی درباره تجربه مناسب سازی معابر در دهه های اخیر در شهر تهران و نقدهایی که در دوره های گذشته به این پروژه به شهرداری تهران وارد می شده است، بیان کرد: مهم ترین تفاوت اقدامات این  دوره با اقدامات سنوات گذشته، برنامه محور بودن آن است. برنامه جامع اقدامات مناسب‌سازی در شهر تهران که در ذیل احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران و نیز راهبردها و سیاست‌های طرح جامع و تفصیلی تدوین شده است، برنامه‌ریزی جهت ایجاد یک شبکه هم‌پیوند از مسیر مناسب‌سازی شده در شهر تهران است.

حامد سلیمی یادآور شد: از مهمترین دستاوردهای این طرح می‌توان به تهیه برنامه جامع اقدامات مناسب‌سازی در شهر تهران به عنوان اولین شهر پیش‌رو در کشور،  طراحی شبکه هم‌پیوند شهر تهران با رویکرد ارتقاء پیاده‌مداری و اولویت‌بخشی به حرکت پیاده،  هوشمندسازی شناخت و تحلیل وضعیت مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهر تهران با قابلیت بارگذاری در سامانه‌های تهران، اجرای همزمان برنامه در حین تهیه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، انعطاف‌پذیری برنامه نسبت به زمان و اعتبارات سالیانه را برشمرد.

وی در ادامه تاکید کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در قالب این برنامه، برداشت میدانی و تصویربرداری از معابر با عرض ۱۲ متر و بیشتر (به غیر از معابر بزرگراهی) شهر تهران با هدف بررسی و رصد وضع موجود پیاده‌روهای شهر به لحاظ سطح مناسب‌سازی شده فعلی جهت برنامه ریزی های آتی است.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اولویت مناسب سازی معابر در مناطق ۲۲گانه پایتخت گفت: مطابق برنامه اقدام جامع مناسب سازی، پروژه های مناسب سازی پیاده روهای معابر شهر تهران در تمامی مناطق به صورت همزمان و بر طبق اولویت‌بندی صورت گرفته در هر سال در دست اقدام است.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
کد خبر: 22794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =