از اقامه دعوا علیه مدیران شهروند در دوره پیشین مدیریت شهری تا درخواست کمک از وزارت راه و شهرسازی

نمایندگان پایتخت‌نشینان در پارلمان شهری در هفتاد و یکمین جلسه شورا نکاتی را برای بهتر شدن شرایط شهر و زندگی شهروندان متذکر شدند.

به گزارش خبرنگار شهر رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و یکمین جلسه شورا ضمن گرامیداشت یاد شهید مصطفی چمران اظهار کرد: فردا دوشنبه 30 خردادماه مراسم گرامیداشت شهید چمران در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد.

سید احمد علوی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن تابستان 9 سینمای باغ کتاب تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: هنوز گزارشی ارائه نشده که به جمع بندی رسیده است یا خیر؟ هزینه های زیادی توسط شهرداری برای این مجموعه صورت گرفته و حیف است که مورد توجه قرار نگیرد.
وی در خصوص کلیپ منتشر شده در بهشت زهرا (س)، یادآور شد: مدیرعامل این سازمان و مرکز ارتباطات شهرداری تهران در این زمینه توضیح دادند اما در مجموع وظیفه داریم که اجازه ندهیم چنین اتفاقاتی در بهشت زهرا (س) به عنوان یک مکان مقدس نیفتد.
زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه تهران از لحاظ مناسب سازی برای معلولان وضعیت مناسبی ندارد، گفت: مترو یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی است و ساخت و بهره برداری از مترو باید به گونه ای باشد که معلولان نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی افزود: پله برقی و آسانسور از ملزومات این ایستگاه هاست و تعدادی از ایستگاه ها آسانسور ندارند و هفته گذشته نیز ایستگاه دیگری بدون آسانسور راه اندازی شد.
شمس احسان خاطرنشان کرد: در حال حاضر خط یک، دو و پنج وضعیت بهتری دارند و خطوط جدید فاقد آسانسور برای استفاده از معلولین هستند.
وی ادامه داد: با توحه به حضور شهردار تهران در هیات دولت نباید چنین مشکلی ادامه پیدا کند؛ از شهردار تهران تقاضا دارم هنگام ساخت مترو این تاسیسات لحاظ شود و برنامه زمانی مشخص برای استاندارد آسانسور در مترو تهران و تجهیز تمام ایستگاه ها به این تجهیزات ارائه شود چراکه این موضوع از درخواست های معلولان این شهر است.
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در دوره گذشته شعار شفافیت مطرح شد و روی اتفاقات سرپوش گذاشته شد، گفت: این شفافیت یک شعار بیشتر نبود و در نمونه مشخصی، کیفرخواستی از سوی دادسرا برای مدیرعامل سابق فروشگاه های شهروند صادر شده که در حق مردم شهر تهران ظلم شده و باید پیگیری شود که از حقوق مردم در این زمینه دفاع شود.
وی با اشاره به عدم رعایت قانون مالی و معاملاتی در شهروند، تصریح کرد: در آن زمان برند شهروند با ارزش سه میلیارد تومان واگذار شده بود در حالیکه ارزش آن 600 میلیارد تومان گزارش شده است؛ مدیرعامل و هیات مدیره وقت در تضییع حق مردم سهیم هستند و از شهردار تهران می خواهم اقامه دعوا علیه مسئولین وقت را انجام دهد و نسبت به تغییر برخی مدیران این مجموعه اقدام کند.
مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به جمع آوری زباله های بازیافتی از مخازن زباله در تهران، یادآور شد: بر اساس قانون به کار گماردن افراد زیر 15 سال ممنوع است و افراد بالای 15 سال نیز با شرایط سخت، می توانند کار کنند.
وی همچنین تصریح کرد: هر نوع به کارگیری کودکان و نوجوانان در جمع آوری زباله ها ممنوع است و از شهرداری می خواهیم به عملکرد پیمانکاران در این زمینه نظارت کند. چون جمع آوری زباله کار بسیار سختی است به هیچ عنوان از کودکان و نوجوانان استفاده نشود و در صورت تکرار این موضوع از پیمانکاران شکایت صورت بگیرد و گزارش اقدامات در این زمینه به شورا ارائه شود.
اقراریان با بیان اینکه البته این کودکان و نوجوانان خارج از کار با پیمانکاری به جمع آوری زباله اقدام می کنند، تصریح کرد: با این وجود برخی پیمانکاران نیز از کودکان و نوجوانان برای این امر استفاده می کنند؛ این تخلفات به طور مستقیم به شهرداری برنمی گردد اما نظارت بر این موضوع بر عهده شهرداران مناطق است و تقاضا داریم که چشم خود را بر این اتفاق نبندند.
وی ادامه داد: برخی کشورهای اروپایی با وضعیت اسفناکی در زمینه زباله گردی و کارتن خوابی روبه رو هستند. وقتی موضوع رها می شود گلاب دره، خلازیر، دره فرحزاد و کودکان کار شکل می گیرند و در طول یک دهه به آسیبی تبدیل می شوند که مقابله با آن کار سختی می شود که در کشورهای اروپایی نیز شاهد آن هستیم.
اقراریان همچنین تصریح کرد: تقاضای من این است که موضوع پیگیری شود و اجازه ندهند که این کودکان مورد سوء استفاده قرار بگیرند.
حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه امروز 318 روز از عملکرد شورا گذشته است، اظهار کرد: سه ماه بیشتر برای ساخت و ساز باقی نمانده است و ابتدایی ترین کاری که می توان انجام داد این است که در مناطق بافت فرسوده تجدید نظر صورت بگیرد. تقاضا دارم که معاونت شهرسازی گره از کار مردم باز کنند.
وی افزود: روزهای کارگری در ساختمان ها در حال گذر است و تقاضا دارم کمک کنند تا مشکل مردم در این مناطق برطرف شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم تأکید کرد: شهرداری سوالات و تذکرات را پیگیری می کند اما برخی تصمیمات از حوزه تصمیمات شورا و شهرداری خارج است.
مهدی چمران ادامه داد: اگر عرض گذر کمتر از شش متر باشد اضافه بنا را به افراد نخواهند داد و این خلاف مقررات است و در این مناطق عرض کمتر از شش متر است و مشکل ساز شده است.
وی با بیان اینکه با این حرکت ها به جایی نمی رسیم، تصریح کرد: اقدام با کمک وزارت راه و شهرسازی باید صورت بگیرد؛ چون با این اقدامات به جایی نمی رسیم و به بافت فرسوده شهر افزوده خواهد شد که در این زمینه از کمیسیون شهرسازی تقاضا داریم طرح ارائه دهند تا مشکلات برطرف شود.
انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 22812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =