۴۲ هزار دستگاه تاکسی در تهران فرسوده است

اعضای شورای شهر تهران ضمن بازدید از گروه خودروسازی بهمن تاکید کردند برای تامین وسایل حمل و نقل عمومی به شدت نیازمند همکاری با خودروسازان هستیم.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با همراهی علی اصغر قائمی رئیس کمیته هوشمند سازی حمل و نقل، میثم مظفر نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و عباس تقدسی نژاد مدیر عامل شهرک نمایشگاهی شهر آفتاب با بیوک علی مرادلو  مدیر عامل گروه خودروسازی بهمن دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار میثم مظفر نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از تولیدات این شرکت تاکید کرد: به منظور تامین اتوبوس های مورد نیاز شهر به شدت نیازمند همکاری با خودروسازان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از ۲۵۰۰ اتوبوس در شهر تهران فعالیت دارند، گفت: نیاز امروز تهران بیش از ۶ هزار دستگاه اتوبوس است که با توجه به سوابق همکاری گذشته این شرکت با شهرداری تهران و از سوی دیگر ظرفیت خوب شرکت خودروسازی بهمن به نظر می رسد تامین بخشی از اتوبوس های مورد نیاز شهر تهران از این طریق قابل مذاکره است.

مظفر در ادامه به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه اکنون بیش از ۴۲ هزار دستگاه تاکسی شهر تهران فرسوده بوده که حتما مشکلات عدیده ای را برای رانندگان، مسافران و از سوی دیگر آلودگی هوا و موضوعات زیست محیطی ایجاد خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بر نیاز تهران به خودروهای برقی اشاره و بر ضرورت ورود خودروسازان به تولید خودروهای برقی تاکید کرد و گفت: این نکته توسط شرکتهای بزرگ خودروسازی در جهان در حال انجام است. اما  باید توجه داشت که نیاز ورود هر فناوری در بازار جدید، ایجاد بستری مناسب برای آن است لذا باید در کنار تلاش برای تولید و عرضه خودروهای برقی در کشور با قیمت های مناسب و قابل رقابت با خودروهای بنزینی و همچنین آماده سازی زیرساختهای لازم برای استفاده از این نوع خودروها، برنامه هایی نیز برای ترویج فرهنگ استفاده از این خودروها توسط مردم اجرایی شود.

در ادامه علی اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از حمل و نقل پاک در شهر تهران و استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند موتورهای برقی برای مقابله با آلودگی هوا گفت: عوامل متعدد مانند فرهنگ‌سازی، ایستگاه شارژ، تجهیزات، هزینه تمام شده، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم آوردن تجهیزات با قیمت مناسب، در استقبال شهروندان از این طرح، تاثیر بسزایی دارد.

رئیس کمیته هوشمندسازی حمل و نقل با تاکید بر نیاز حمایت شهرداری، دولت و بانک‏‌ها از خودروسازان و ورود موتورسیکلت برقی به چرخه حمل ونقل شهری گفت: مناطق پر تردد بازار، مولوی، شوش، منطقه ۱۲، که تراکم حجم‌ تردد موتور سیکلت زیاد است طبیعتا باید در اولویت قرار گیرند در عین حال چون عمده‌ترین بهره‏‌بردار از موتور سیکلت های برقی مردم هستند، شهرداری باید زمینه‌ای را فراهم کند که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

در ادامه این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گروه خودرو سازی بهمن، بیوک علی مرادلو مدیر عامل این شرکت ضمن ابراز خرسندی ازهمکاری با شهرداری تهران نسبت به تعامل و مذاکره بر روی مدل های مختلف مالی جهت تامین اتوبوس های مورد نیاز پایتخت اعلام آمادگی کرد.

بیوک علی مرادلو با بیان اینکه از سال گذشته تولید موتور سیکلت برقی را در شرکت آغاز کرده ایم، گفت: حتما ورود این موتور سیکلت به چرخه حمل ونقل شهری به رغم تمام محسناتش ، مشکلاتی را خواهد داشت اما ما با واقف بودن به مشکلات موجود اکنون تست عملیات این محصول را گذرانده و تنها تست نهایی آن باقی مانده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه تولید اتوبوس و ون در این شرکت به منظور تامین اتوبوس های مورد نیاز شهر تهران، اعلام آمادگی کرد در کارگروهی ویژه متشکل از نمایندگان شهرداری و شورای شهر شرایط و مدل های مختلف سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 22867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =