ضرورت تهیه برنامه جامع برای بحران‌های بزرگ

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: هلال احمر، بهزیستی، وزارت بهداشت و شهرداری تهران و نهادهای حمایتی برنامه جامعی برای شناسایی متخصصان از جمله مددکاران و روانشناسان برای بحران های بزرگ را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد صادقی در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه زلزله مهیب رودبار و منجیل اظهار کرد: زلزله صرفا امداد و نجات نیست و باید پیش از وقوع بحران برای بازتوانی روحی و معنوی و اجتماعی و اقتصادی افراد آسیب دیده تلاش کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: هلال احمر، بهزیستی، وزارت بهداشت و شهرداری تهران و نهادهای حمایتی برنامه جامعی برای شناسایی متخصصان از جمله مددکاران و روانشناسان برای بحران های بزرگ، اندیشیدن تمهیداتی در مراکز تجمیع افراد، آموزش طلاب و اساتید برای تسلی بخشی به بازماندگان، ساماندهی هنرمندان برای روحیه بخشی در زمان بحران ها و دیگر موارد را برنامه ریزی کنند.

فعالیت بیش از ۱۱۰ هزار نفر در مشاغل شبانه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه در خصوص مصوبه زیست شبانه که در دوره پنجم شورا به تصویب رسید، گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نفر در این زمینه مشغول به کار شدند و کارگر جذب کردند؛ برخی برای اینکه معیشتشان به خطر نیفتد نسبت به فعالیت در این مشاغل اقدام کردند.

حبیب کاشانی افزود: زمان این مصوبه به پایان رسیده و برای اشتغال و بیمه این افراد مشکل ایجاد شده است؛ اتفاقاتی که می افتد اگر بدون مصوبه باشد در آینده به مشکل برخورد خواهند کرد؛ با وجود پایان زمان مصوبه، در منطقه ۹ و محله استاد معین، کسبه نسبت به فعالیت اقدام کردند و شاهد سیاست دو گانه در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص این منطقه باید توضیحاتی ارائه شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مهلت مصوبه به پایان رسیده، ما از طرح های نو در این زمینه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 22892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =