شهرداری از ظرفیت‌های سرای محلات استفاده کند/ توجه به قابلیت سمن‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

اعضای شورای شهر تهران در واکنش به ارایه گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر حل مشکلات موجود با تعامل و همکاری بین دستگاهی و نیز همکاری شورا با شهرداری تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص قرارگاه اجتماعی پایتخت اظهار کرد: تلاش شهرداری تهران در ساماندهی معتادان متجاهر قابل تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص برنامه های فرهنگی و اجتماعی باید گزارش ارائه شود، خاطرنشان کرد: در فرهنگسازی در زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی، قانون مداری در شهر، تقویت احساس مسئولیت شهری، آموزش کاهش سفرهای غیرحضوری و ترویج خرید اینترنتی و مواردی از این قبیل، شهرداری از فیلم، تئاتر و دیگر ابزارهای فرهنگی استفاده کند.

وی ادامه داد: ارتقاء فرهنگ شهرنشینی باید در اقدامات شهرداری مورد توجه قرار بگیرد و ریشه مسائل اجتماعی این چنین در مسائل کلان است که درخواست ما این است که شهرداری از ظرفیت های خود همچون سرای محلات استفاده کند.

باید در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شویم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه خدمات اجتماعی مدت زمان زیادی نیاز است که به کار مسلط شوند، اظهار کرد: این مسائل پیچیدگی های خاص خود را دارد و اگر نقدی مطرح می شود ناشی از همین پیچیدگی هاست.

مهدی پیرهادی همچنین تصریح کرد: هرچه در حوزه اجتماعی هزینه کنیم حد نهایتی ندارد. ما در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید وارد عمل شویم و در شرایطی موفق می شویم که از ظرفیت سمن ها استفاده شود.

وی ادامه داد: این سمن ها تجربیات خوبی دارند اما از این ظرفیت آن چنان که باید استفاده نمی شود و باید مورد توجه قرار بگیرد.

پیرهادی با تأکید بر توجه به مجموعه های پرتو یادآور شد: توجه به گرمخانه ها و مراکز نگهداری افراد بی سرپناه نیز باید مورد توجه باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: موضوعات اجتماعی مسائل ساده ای نیست که بتوان به سادگی آن را برطرف کرد.

سید احمد علوی با بیان اینکه ظرفیت های موجود ما همچون مرکز پیام روی زمین مانده است، اظهار کرد: این مرکز که هزینه زیادی در آن صرف شده بود، تعطیل شده و انتظار ما این است که مراکزی را که در اختیار داریم، فعال کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما نتوانستیم تصویر خوبی از گرمخانه ها ارائه دهیم. افراد ساکن در این گرمخانه ها آسیب دیده، بیمار و دارای مشکلات امنیتی نیستند و شاید دچار آسیب های مالی شده باشند لذا باید در خصوص گرمخانه های محلی توضیح مشخصی بدهیم که مردم در خصوص وضعیت این مراکز اطلاع داشته باشند.

باید برای احیای اقدامات دوره چهارم انرژی زیادی صرف کنیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقداماتی در زمان آقای قالیباف انجام شد و در دوره پنجم روی زمین ماند، گفت: در این دوره باید دوباره این اقدامات را احیا کرد و باید انرژی زیادی را صرف کنیم که به آن زمان برگردیم و این تعطیلی چهار ساله جبران شود.

پرویز سروری با بیان اینکه در هرندی اقدامات زیادی انجام شد، خاطرنشان کرد: اگر اقدامات دنبال می شد هرندی به این وضعیت نمی رسید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص شهر بهره ور و اقدامات در خصوص بهره وری و دیگر مسائل اجتماعی توضیحاتی ارائه دهد.

سوده نجفی همچنین تصریح کرد: شکاف مذهبی بین خانواده ها و فرزندان، آسیب های اجتماعی از جمله تکدی گری، زنان خیابانی و سایر موضوعات از مواردی هستند که به دنبال آن هستیم که بدانیم قرارگاه اجتماعی چه برنامه هایی برای آن دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: باید دید که پس از جمع آوری معتادان متجاهر چه اتفاقی می افتد؟ از طرفی مردم نیز می خواهند بدانند که این اقدامات ادامه خواهد یافت یا خیر؟

برای بررسی پدیده‌ها باید علت را مورد توجه قرار داد

سید محمد آقامیری افزود: یکی از درخواست های مردم نیز این است که معتادان از پارک ها نیز جمع آوری شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برای بررسی پدیده ها باید علت را مورد توجه قرار داد، گفت: ما سالهای طولانی می خواهیم با معتاد برخورد کنیم اما باید ببینیم که چه علت هایی برای روی آوردن افراد به اعتیاد وجود دارد.

جعفر تشکری هاشمی افزود: عدم توجه به این موارد و تنها توجه به برخورد با معتادان جز هدر رفت هزینه و تکرار اقدامات گذشته نیست.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 22899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =