برگزاری آیین نامگذاری معابر منطقه ۶ به نام اولین شهیده تفحص‌شده و دومین شهید دانش‌آموز

نامگذاری و آیین پلاک‌کوبی معابر شهرداری منطقه ۶ به نام "فاطمه اسدی" اولین بانوی شهید تفحص شده و شهید "علی لندی" دومین دانش آموز فداکار، با حضور مسعود رنجبریان شهردار قلب پایتخت و جمعی از مدیران ارشد شهرداری برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، در مراسم نام‌گذاری و آیین پلاک کوبی، خیابان‌ بیست و هفتم کردستان تا انتهای معبر به نام شهیده "فاطمه اسدی"  نامگذاری شد و در ادامه کوچه نور حد فاصل خیابان فلسطین تا خیابان برادران شهید مظفر به دلیل نزدیکی به اداره کل آموزش و پرورش تهران و  یک دبیرستان پسرانه به نام شهید "علی لندی"  نامگذاری و پلاک‌کوبی شد.  

گفتنی است؛ شهید "علی لندی"  در چهارده سالگی، ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، در یک حادثهٔ آتش‌سوزی جان دو زن سالمند را نجات داد و ۱ مهر ۱۴۰۰ براثر سوختگی شدید، جان به جان آفرین تسلیم کرد که متعاقب آن بنا به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی این نوجوان غیور در حکم شهید تلقی شد.

شهیده"فاطمه اسدی" نیز از سوی ستاد مرکزی راهیان نور به عنوان یکی از هفت شهید شاخص سال ۱۴۰۱ معرفی شده،  پیکر وی ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در جریان عملیات کاوش در ارتفاعات چهل چشمه کردستان تفحص شد. این شهیده نخستین زن مفقودالاثر تفحص شده در کشور است.

انتهای پیام 

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 22924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =