گره‌گشایی از مشکل ۱۱ ساله مالکین خیابان قزوین/رشد چشمگیر شاخص‌های ارزیابی عملکرد ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در منطقه ۱۷

شهردار منطقه۱۷ در جلسه شورای معاونین از رشد شاخص های ارزیابی این منطقه در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج با تغییر پهنه بخش‌ هایی از خیابان قزوین پس از ۱۱ سال خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، جلسه شورای معاونین شهرداری منطقه دارالشهدا با حضور رضا شنگی شهردار منطقه، معاونین و جمعی از مدیران شهری در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد. 

براساس طرح تفصیلی جدید شهر تهران، روند نوسازی پهنه املاک محور قزوین که در مناطق ۱۷ و ۱۰ شهرداری تهران واقع شده در طی ۱۱ سال گذشته، ثابت مانده بوده است. با توجه به ضرورت نوسازی بافت فرسوده و تاکیدات و اهمیت مسئله برای مدیریت شهری پایتخت برای خروج این محدوده از رکود ساخت و ساز، افزایش جذابیت اقتصادی و بالا بردن محرک‌های توسعه و نوسازی، پیشنهاد تغییر پهنه محور از پهنه S به پهنه M در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

پس از انجام مطالعات و برگزاری جلسات کارشناسی، تغییر در این محور مورد موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران قرار گرفت. پس از تصویب نهایی و ابلاغ دبیرخانه این کمیسیون، این محور شاهد جهشی بزرگ در امر نوسازی بافت‌های متراکم، فرسوده، ریزدانه، ناایمن و بی دفاع شهری خواهد بود.

شهردار منطقه در همین خصوص گفت: با پیگیری های شهرداری منطقه۱۰ و همکاران ما در منطقه۱۷، طی جلسه ای در کمیسیون کارگروه ماده ۵، مصوب شد بخشی از پهنه محور قزوین در منطقه ۱۰ و بخشی در منطقه ۱۷ تغییر کند که این مسئله اتفاق بزرگی برای مدیریت شهری است.

با توجه به گزارش معاونت برنامه ریزی شهرداری منطقه و بر اساس بررسی ها و ارزیابی های انجام گرفته، شاخص های ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ به نسبت ۶ ماهه نخست با رشد مطلوبی مواجه شده است.

گفتنی است، در این جلسه شهردار منطقه بر لزوم اجرای پروژه های توسعه محله ای و توجه به نواحی و تقویت ناحیه محوری در راستای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به شهروندان را تاکید کرد. 

در پایان این جلسه دستوراتی در خصوص تشکیل هئیت اندیشه ورز، اقدام لازم در خصوص توسعه فضای سبز در محلات کم برخوردار، پیگیری و اقدام لازم برای اتصال برخی از املاکی که به شبکه فاضلاب متصل نشده اند نیز، صادر شد.
انتهای پیام/

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 22926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =