زلزله بم استانداردهای ساخت و ساز در کشور را تغییر داد/باید برای مقابله با مخاطرات طبیعی آماده باشیم

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست تمرین آمادگی برای زلزله ، بر لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با مخاطرات پایتخت تاکید کرد و راه‌اندازی قرارگاه ایمنی کالبدی را تلاش برای تمرکز بیشتر دستگاه‌های امدادی در این زمینه عنوان کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، علی نصیری ضمن تشریح مخاطرات تهران و ارائه گزارشی از وضعیت لرزه‌خیزی پایتخت از زلزله، سیل، فرونشست، فروریزش معابر و طوفان به عنوان بخشی از این مخاطرات یاد کرد و با تشریح سابقه تاریخی وقوع زلزله در تهران گفت: وقتی در چنین شرایطی زندگی می‌کنیم باید همیشه برای مقابله درست با وقوع حوادث و مخاطراتی از این دست آمادگی داشته باشیم.

وی با بیان این که بعد از وقوع زلزله بم استانداردهای ساخت و ساز در کشور تغییر کرد و ایمن‌سازی جدی‌تر از قبل دنبال شد اعلام کرد: با این حال با وجود بافت فرسوده در بخش‌هایی از تهران و نیز وضعیت شریان‌های حیاتی ، احتمال وقوع خسارت همچنان بالاست و باید برای رفع مشکلاتی در این زمینه، رفع اختلالات مربوط به حمل و نقل، برقراری ارتباطات در زمان بحران و رفع مشکلات مربوط به فرسودگی ساختمان‌های برخی از مراکز درمانی را برنامه‌ریزی کرد.

نصیری در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بخش‌های مختلف پیشگیری، آمادگی و بازسازی و بازتوانی از افزایش هماهنگی بین سازمان ها و دستگاه‌های امدادی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در قرارگاه ایمنی کالبدی نام برد.

تمرین آمادگی در برابر زلزله با هدف ایجاد درک مشترک بین تمامی نهادها از تاثیرات احتمالی و اقدامات لازم در صورت وقوع زلزله در ایران و بررسی طرح اضطراری گروه مدیرت بحران سازمان ملل متحد برای پاسخ به بلایا، شامل نقش‌ها و مسئولیت‌های روشن و شناسایی نقاط قوت و ضعف، برگزار شد.

این تمرین با مشارکت اعضای گروه مدیریت بلایای سازمان ملل متحد، وزارت امور خارجه،وزارت بهداشت، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، جمعیت هلال احمر، پژوهشکده سوانح طبیعی و دیگر سازمان های امدادی برگزار شد.

انتهای پیام 

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 22932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =