کلیه صنوف قبل از بهره‌برداری به اخذ تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی مکلف شدند

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اصلاح و تصویب لایحه «قانون مدیریت یکپارچه ایمنی و آتش نشانی» تاکید کرد و گفت: این لایحه با لحاظ ایرادات اساسی ساختاری و محتوایی لایحه مذکور، مجدد با همکاری اداره کل حقوقی شهرداری و کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر، بازنگری و اصلاح شده تا از طریق ظرفیت‌های شورای شهر و شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی برای سیر مراحل تصویب ارائه شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی با تشریح پنجمین جلسه کمیته «ایمنی و آتش نشانی» موضوع ماده ششم مصوبه « مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه پایش ایمنی ساختمان های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی» اظهار داشت: با توجه عدم اقدام موثر از سوی دولت در پیگیری برای به نتیجه رسیدن لایحه «قانون مدیریت یکپارچه ایمنی و آتش نشانی» در این جلسه کمیته ایمنی، مقرر شد با لحاظ ایرادات اساسی ساختاری و محتوایی لایحه مذکور مجدد با همکاری اداره کل حقوقی شهرداری و کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر، بازنگری و اصلاح شده و از طریق ظرفیت های شورای شهر و شورای عالی استان ها به مجلس شورای اسلامی جهت سیر مراحل تصویب ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: نظر به برگزاری جلسات متعدد سازمان آتش نشانی با اتحادیه اصناف و وزارت کار پیش نویس تفاهم نامه هایی در جهت ایمن سازی صنوف و کارگاه های پرخطر تنظیم شده که به موجب آن کلیه صنوف قبل از بهره برداری مکلف به اخذ تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی گردیدند و قبل از کسب مجوز می بایست دوره های آموزشی ایمنی و آتش نشانی را بگذرانند.

وی ادامه‌ داد: با توجه به عدم اجازه ورود به سازمان آتش نشانی برای بازدید از برخی از ساختمان های دولتی در این جلسه مقرر شد که عدم همکاری دستگاه های مربوطه به شورا منعکس و پیگیری لازم جهت همکاری با سازمان انجام شود.

بابایی تأکید کرد: همچنین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز مکلف شد که موضوع ابلاغ دستورالعمل ها و بخشنامه های لازم برای ورود سازمان آتش نشانی به ساختمان های دولتی را از طریق مبادی ذی ربط پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به گزارش های رسیده از عملکرد کمیته های ایمنی مناطق در این جلسه شهرداران و نمایندگان مناطق ۵، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ گزارشی از نحوه رسیدگی به پرونده های ساختمان های بسیار پرخطر و بحرانی آن مناطق ارایه کردند.

به گفته وی با توجه به گزارش های ارائه شده و شرایط ناایمن و گاهاً ناپایدار برخی از ساختمان ها مقرر شد مناطق شهرداری طی مکاتبات و برگزاری جلسات، مواردی از ساختمان ها را جهت بررسی استحکام بنا به سازمان نظام مهندسی استان تهران معرفی نماید.

بابایی در ادامه تشریح جلسه کمیته ایمنی گفت: همچنین مقرر شد به طور ماهانه گزارش عملکرد کمیته های ایمنی مناطق و گزارش پیشرفت فیزیکی ایمن سازی ساختمان های بسیار پر خطر و بحرانی به کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران منعکس شود.

انتهای پیام/

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 22933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =