رونمایی از دیوارنگاره "شمس‌الشموس" در ایستگاه مترو شهید کلاهدوز

آیین رونمایی از دیوارنگاره "شمس‌الشموس" ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران شهری، هنرمندان و مردم در ایستگاه مترو شهید کلاهدوز برگزار شد.

به گزارش شهر، سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه به مناسبت ۲۳ ذی‌القعده و روز زیارت مخصوص حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام از این اثر هنری رونمایی به عمل آمد، گفت: به منظور تکریم و تعظیم شعائر دینی و مذهبی و در راستای هویت بخشی به ایستگاه‌های مترو، این اثر هنری در قالب کاشی چهار رنگ در ابعاد دو در پنج متر مربع طراحی و نصب شد.

سید محمد نقیب تصریح کرد: برای نصب این اثر ارزنده که متبرک به نام نامی ثامن‌الحجج حضرت امام رضا علیه السلام است، از مشارکت شهروندان استفاده شده‌ است.

وی دلیل انتخاب ایستگاه متروی شهید کلاهدوز برای نصب دیوارنگاره "شمس‌الشموس" را این‌طور عنوان کرد: ایستگاه متروی شهید کلاهدوز در واقع به عنوان ابتدای مسیر عبوری زائران حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به سمت شهر مشهد مقدس انتخاب شد و از همین‌جا و در این روز مبارک از زائران بارگاه مطهر رضوی التماس دعا داریم.

در آیین رونمایی دیوارنگاره "شمس الشموس" چند تن از هنرمندان کشور از جمله عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، هادی جان‌فدا عضو هیئت‌رییسه مجمع شاعران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و جمعی از مدیران شهرداری حضور داشتند.

انتهای پیام/

۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 22969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =