مناسب‌سازی معابر شهر تهران؛ از هزینه‌کرد تا کمیته‌های نظارتی

به گفته سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران مناسبسازی معابر شهر تهران به ۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

حامد سلیمی در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه براساس برآوردها و اعتبارات تخصیص داده شده جهت امر مناسب‌سازی، برنامه ­ریزی صورت گرفته است، گفت: در طرح جامع مناسب ­سازی برای مناسب‌سازی پیاده‌روهای معابر شهرتهران، یک افق ۱۰ ساله تعریف و از سال ۱۳۹۹ (همزمان با تهیه برنامه جامع) شروع شده است.

وی افزود: با افزایش میزان اعتبارات در این زمینه، برنامه جامع انعطاف‌پذیری لازم را در خصوص کاهش زمان اجرای امر مناسب‌سازی داشته و اولویت‌بندی‌ها نیز بر همین اساس قابلیت بروزرسانی را دارند.

سرپرست اداره‌کل معماری و ساختمان شهرداری تهران  با اشاره به فاز بندی اجرای طرح مناسب سازی معابر شهرتهران ادامه داد: طرح مناسب سازی مقرر است در دو گروه معابر اصلی (حدود ۱۵۰۰ کیلومتر طول معبر معادل حدود ۳۰۰۰ کیلومتر پیاده‌رو) و معابر فرعی (حدود ۳۵۰۰ کیلومتر طول معبر معادل حدود ۷۰۰۰ کیلومتر پیاده‌رو) صورت گیرد.

به گفته وی؛ اولویت بندی اقدامات معابر اصلی در ۹ فاز  و معابر فرعی در ۱۲ فاز انجام شده  به تناسب تأمین بودجه امکان اجرای یک یا چند فاز در هر سال وجود دارد.

سلیمی  بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفت مناسب سازی معابر شهر تهران به بودجه ای حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی درباره مشکلاتی که مناسب سازی شهر تهران در سنوات گذشته داشته است، یادآور شد: یکی از مشکلات مناسب سازی معابر در سنوات گذشته استفاده از کف پوش بی کیفیت بود که تردد را برای اقشار خاص و بانوان مشکل کرده بود. در این زمینه هماهنگی هایی با معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران صورت گرفته است، و ابلاغات لازم در این خصوص از سوی آن معاونت یه مناطق ۲۲گانه صورت گرفته است.

سرپرست اداره‌کل معماری و ساختمان شهرداری تهران  تاکید کرد: کنترل کیفیت مصالح در فرآیندهای نظارتی تعریف شده، یکی از شاخص های تأیید پروژه می باشد  بدیهی است در صورت عدم کیفیت مصالح به طرق تعیین شده در ضوابط و دستورالعمل های موضوعه رفتار خواهد شد.

وی در ادامه بااشاره به اینکه در ترکیب اعضای ستاد مناسب سازی و کارگروه های زیرمجموعه آن از همکاری نمایندگان افراد دارای معلولیت در امور مرتبط با برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت استفاده می شود، گفت: ستاد مناسب سازی فضاهای شهری تهران: نمایندگانی از انجمن های فعال در حوزه حقوق افراد دارای معلولیت به عنوان مدعو، کمیته های مناسب سازی مناطق ۲۲ گانه: یک نفر به عنوان عضو دارای حق رأی با شرح وظایف نظارت بر پروژه های مرتبط بر مناسب سازی مناطق ۲۲ گانه، کمیته فنی و شهرسازی: دو نفر به عنوان عضو دارای حق رأی، کمیته مشاورین مناسب سازی معاونت های شهرداری تهران : دارای هفت نفر عضو دارای معلولیت با شرح وظایف نظارت بر پروژه های مرتبط بر مناسب سازی معاونت های شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست. ،  کمیته امور اجتماعی و فرهنگی: چهار نفر به عنوان عضو دارای حق رأی در فرایند تصویب برنامه به تناسب موضوعات، از همکاری و همفکری اعضای نامبرده بهره گرفته می شود.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 23005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =