لایروبی و پاکسازی دو هزار متر از مسیل‌ها و انهار منطقه۱۴

مسیل ها، انهار و حوضچه های زباله گیر منطقه ۱۴ با هدف ارتقای سطح زندگی شهرنشینی لایروبی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، علیرضا بزرگراه مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه درباره لایروبی انهار گفت: در این راستا اکیپ های ویژه به صورت روزانه  تمامی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی، کانال ها و مسیل های منطقه را پاکسازی و لایروبی می کنند.  

وی با بیان اینکه عملیات پاکیزگی به جهت جریان بی مانع آب در انهار با اقداماتی  چون نظافت، لایروبی و پاکسازی انهار روباز و روبسته، پاکسازی حوضچه ها و کانال ها با تخلیه زباله های انباشت شده به صورت گسترده در حال انجام است، افزود: برای این منظور طی ماه اخیر نسبت به لایروبی کانالهای هجرت۲۸۰ متر مربع، سلیمانیه۵۶۰متر مربع، حبیبی۳۴۰مترمربع و کانال تاکسیرانی ۲۶۰ مترمربع و حوضچه های منطقه اقدام شد.  
به گفته برزگر مرادی، اقدامات لایروبی، پاکسازی و تخلیه زباله در ۴ حوضچه زباله گیر کوثر، خاوران، پارک سوار و خاوران و انهار روبسته در محدوده منطقه نیز بطور مستمر در حال انجام است.
برزگر مرادی با اشاره به لایروبی و نظافت مسیل ابوذر به عنوان طولانی و عریض ترین مسیل عبوری منطقه و شرق تهران نیز گفت: لایروبی و رسوب برداری مسیل ابوذر با ۶۸۰ متر مربع انجام شد.
وی خاطر نشان کرد:اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی توسط اداره مسیل ها و قنوات منطقه، با هدف جمع‌آوری و انتقال زباله ها به خارج از شهر، جلوگیری از انسداد مسیر آبراهه انهار، عدم انباشت زباله حجیم و آب ماندگی، جلوگیری از انتشار گاز و بوی متعفن در فضای شهر و آلودگی های محیط زیستی ناشی از آن، برای شهروندان در محیط شهری استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام 

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 23037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =