معرفی مرکز تعامل صنعت و دانشگاه در نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده ضروری است

به ریاست شهردار منطقه ۲۱ و با حضور معاونین و مدیران ارشد شهری این منطقه، نشست ویژه شورای معاونین و مدیران دیار پیشرفت و نوآوری با هدف بررسی موارد مرتبط با نمایشگاه تهران ۱۴۰۱، شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران تشکیل شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ محمدرضا پارسیان مدیر اداره روابط عمومی این منطقه گفت: با عنایت به نقش منطقه و صنایع مستقر در اقتصاد کشور و تهران، وجود بزرگراه هایی که در توسعه تهران نقشی اساسی دارند، وجود شهرک های مسکونی متعدد، ویژگی ها و سرانه های هفت گانه خدماتی، لزوم وجود مرکز هم افزایی ارتباط صنعت و دانشگاه و پایبندی به مدیریت شهری دانش بنیان؛ می توان فهرست کاملی از برندهای منطقه ۲۱ را در نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری تهران به نمایش عموم گذاشت.

حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ در ادامه این جلسه عنوان کرد: "نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران در سال ۱۴۰۱" فرصتی را فراهم آورده تا با همکاری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و مجمع شهرداران آسیایی، رویدادهای مهم و تحولات محوری در عرصه مدیریت شهری در سطح کلانشهرها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در معرفی دستاورهای شاخص و کلان منطقه ۲۱ می‌بایست نگاهی جامع را مد نظر قرار دهیم. سه ضلع مثلث در منطقه ۲۱ یعنی "مدیریت شهری، شهروندان و صنایع مستقر" می‌بایست به طور مساوی مورد توجه قرار گیرد.

کاشانی پور اظهار داشت: تبیین برنامه‌های عملیاتی و ترسیم افق و چشم انداز پیش رو، از جمله مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان برای این نمایشگاه بزرگ در نظر داشت. توجه به محدودیت های حوزه حمل ونقل عمومی و پیگیری توسعه خط ده مترو، احداث خط اتوبوس ریلی و توسعه BRT با هدف سبک شدن بار ترافیکی بزرگراه شهید لشگری از جمله ارزشمندترین اقدامات مدیریت شهری منطقه ۲۱ در دوره فعلی است.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: ایجاد "مرکز تعامل صنعت و دانشگاه" با هدف هم افزایی هر چه بیشتر در حوزه مراکز دانش بنیان و حمایت از صنایع غیرآلاینده و از همه مهم تر تبیین اهمیت مبحث مهم مسئولیت های اجتماعی شرکتی در بین صنایع و کارخانجات فعال در محدوده این منطقه نیز در حال پیگیری است و می‌بایست در این نمایشگاه مطرح شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۱؛ مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شهرداری منطقه ۲۱ در حد توان خود و در چارچوب قوانین نسبت به مانع زدایی و پشتیبانی از صنایع و بهره گیری از ظرفیت های حوزه مشارکت و سرمایه گذاری را به طور جدی دنبال می کند.

در پایان این نشست هم اندیشی؛ شهردار منطقه ۲۱ از معاونین و مدیران حاضر خواست تا نسبت به آماده سازی اطلاعات پایه حوزه های متبوع خود، اقدامات انجام شده و چشم انداز پیش رو، گزارشی جامع تهیه کنند تا در راستای تحقق شعار "شهر آباد و پیشرو و شهروندان مکرم و برخوردار" قدم های بیشتری برداریم.

انتهای پیام 

۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 23095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =