داوران دومین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» معرفی شدند

اعضای هیات داوران دومین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» از سوی فرهنگسرای خانواده معرفی شدند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ «محمدرضا شمس»، «پروین پناهی» و «آتُسا شاملو» به عنوان داوران دومین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» معرفی شدند.
«محمدرضا شمس» نویسنده، مترجم‌ و فعال حوزه کودک و نوجوان است و فعالیت حرفه‌ای خود را بیش از سی سال پیش با نمایش‌نامه‌نویسی برای بچه‌ها آغاز کرد که مجموعه تلویزیونی«هادی و هدی» مشهورترین آن‌هاست. «ناجورها»، «قصه‌ کوچه‌ ما»، «عکاس‌خانه»، «بزبز قندی» و «زاغچه‌ کنجکاو » هم از دیگر آثار این نویسنده‌اند. شمس تاکنون جوایزی همچون، لوح تقدیر کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب سال سلام، قصه‌ سال مجله‌ سروش کودک، کتاب سال شورای کتاب کودک و دیپلم افتخار از IBBY،  انجمن فرهنگی و ... را از آن خود کرده است.
«پروین پناهی» نویسنده، منتقد و داور جشنواره‌های ادبی از جمله جشنواره‌ی مادران قصه‌گو و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است وی آثاری چون «شارلوی ٢٧٢۶»، «شاه و ماه»، «آلتای»، «تپه‌ی هفت دیو»، «هاچی و بالدرین»، «فوتی فروتی غوله»، «وانت آبی قراضه»، «اردک پزپزی و بز وزوزی»، «یک بچه زرافه‌ی صبحانه‌نخور»، «آقای کلوچه‌پز»، «گلابتون و زنگوله‌ی هزارساله» و «سه غول کچل به دنبال گنج»، «چی شد، چی نشد و قصه‌های دیگر» و «پریچه و درّه‌ی پولک غول» را به حوزه ادبیات کودک و نوجوان عرضه کرده است.
«آتُسا شاملو» نویسنده کودک و نوجوان، مدرس دانشگاه و نمایشنامه نویس است و از وی بیش از ۳۰عنوان کتاب (داستان و نمایشنامه) به چاپ رسیده است، اجرای نمایشنامه «راز دژکلات»، «هدیه اسرارآمیز»، «ولیعهد شام»، «شاهزاده اژدها»، چاپ کتاب سه ترنج اسرار آمیز در کشور مالزی و برگزیده داستان و نمایشنامه از جشنواره های ملی و بین المللی و ... از جمله فعالیت های حرفه ای وی محسوب می شود. «جور و ناجور»، «شاه شاخدار»، «ننه سرما»، «شهر خواب زده»، «عمو نوروز داماد می‌شود» و«پادشاه قله‌ قاف» از عناوین برخی کتاب‌های این نویسنده است.
دومین جشنواره «قصه خانواده من» در رده‌های سنی کودک (۱۲-۸سال) و نوجوان(۱۸-۱۳سال) با موضوع «من و پدربزرگ و مادربزرگم» و «من و برادر و خواهرم» برگزار می‌شود .
مهلت ارسال آثار تا۲۰تیر است و پس از بررسی آثار در هر رده سنی سه برگزیده معرفی می شوند و به نفر اول:۲۰۰۰۰۰۰۰ریال، نفر دوم:۱۵۰۰۰۰۰۰ریال، نفر سوم:۱۰۰۰۰۰۰۰ریال اهدا می شود.
علاقه‌مندان می توانند متن خود را به آدرس الکترونیک gheseye.khanevadeh@gmail.com یا شماره واتساپ ۰۹۱۹۹۱۲۷۵۳۷ ارسال کنند.
مراسم اختتامیه دومین جشنواره «قصه خانواده من» سوم مرداد سال‌جاری در سالن نمایش فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۵۵۴۰۱۸ و ۰۹۱۹۹۱۲۷۵۳۷ تماس بگیرند و به سایت فرهنگسرای خانواده به نشانی Khanevadeh.farhangsara.ir مراجعه کنند.
فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

انتهای پیام 

۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 23151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =