بررسی معضل فراوانی حیوانات خانگی در معابر عمومی

شهردار منطقه ۴ در نهمین جلسه قرارگاه اجتماعی شهرداری منطقه ۴ گفت: فراوانی حیوانات خانگی از جمله سگ ها در بوستان ها، معابر و تفریحگاه ها امروزه به عنوان یک معضل در حال بررسی است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، در جلسه ای که با حضور شهردار منطقه،  معاون اجتماعی فرهنگی ، نماینده ادارات، نهادها و ارگان  های ذیربط، قوه قضاییه، کلانتری، دادستانی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش و کمیته امداد ، برگزار شد،  محمدرضا پوریافر گفت:  امروزه شاهد چرخاندن سگ ها در معابر عمومی، بوستان ها و تفریحگاه هایی هستیم که برای استفاده همه مردم از بیت المال هزینه و آماده شده است.
او در ادامه گفت: فرزندان بسیاری از افراد به دلیل نجاست سگ و آلودگی های فراوان آن از استفاده از تفرجگاه ها محروم مانده اند؛ از طرفی بسیاری از بانوان به طور ذاتی ترس از این حیوان در وجودشان جای دارد و منع شدن از تفریحگاه ها به این دلیل امری به دور از اخلاق است  و می بایست در آن خصوص تصمیمات موثری اتخاذ شود.
پوریافر خاطرنشان کرد: متاسفانه درخصوص جمع آوری پدیده سگ گردانی از مجامع عمومی تا به امروز قانون خاصی تصویب نشده است و فقط در صورت بروز اتفاقات ناهنجار پیگیری از طریق شکایت صورت می پذیرد.
او در ادامه گفت: طبق ماده ۶۸۱ قاتون تعزیرات هر عملی که بهداشت افراد را به مخاطره بیاندازد ، می بایست مورد مقابله قرار گیرد. لذا پیگیری این معضل از اولویت های مدیریت شهری به شمار می رود.
شهردار منطقه ۴ افزود: اطلاع رسانی و نصب بنر و تابلوها در محل ورود بوستان ها و اماکن عمومی، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر آشنایی شهروندان با بیماری های مربوط به سگ ها، استفاده از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد در جهت بالا بردن اطلاعات مبارزه با سگ گردانی و آموزش به کودکان و نوجوانان در سطح جامعه از طریق مدارس و مراکز آموزشی از اقدامات موثر در پیش رو است.
پوریافر در پایان گفت: مبارزه با این معضل اجتماعی فرهنگی نیازمند همکاری تمامی ارگانهای فرهنگی اجتماعی مانند شهرداری ها، آموزش و پرورش، مساجد و ... همین طور عموم شهروندان است که امید می رود که در این راه شاهد موفقیت های روزافزون باشیم.

 انتهای پیام 
 

۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 23157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =